نخستین عرضه گاز مایع از تاسیسات سنگ بست در بازار فیزیکی بورس انرژی

امروز گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین الملل از تاسیسات سنگ بست در رینگ بین الملل عرضه می شود. این عرضه اولین عرضه گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از این تاسیسات می‌باشد.

در جریان معاملات امروز (دوشنبه 7 اسفند 96) در بازار فیزیکی، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز، ریفورمیت پتروشیمی بوعلی، حلال 402 پالایش نفت بندرعباس، متانول پتروشیمی زاگرس، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه، برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی عرضه می شود.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، امروز گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در رینگ بین الملل از تاسیسات سنگ بست در رینگ بین الملل عرضه می شود. این عرضه اولین عرضه گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از این تاسیسات می‌باشد.

و اما در جریان معاملات روز یکشنبه (6 اسفند ماه 96)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای میعانات گازی پالایش گاز ایلام، نفتای سبک و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی عرضه شدند که حجم کل معاملات صورت‌گرفته طی  این روز  9،972 تن و به ارزش بیش از 188 میلیارد و 519 میلیون ریال است.

همچنین در این روز در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، 30 هزار کیلووات در هر ساعت برق با دوره مصرف بارپایه و دوره تحویل هفتگی 12 اسفند 96 توسط نیروگاه طوس و دماوند عرضه شد که ارزش آن بالغ بر 1 میلیارد و 481 میلیون ریال شد.

در جریان معاملات روز یکشنبه در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر قراردادهای سلف موازی استاندارد نماد سمپنا 971، 48 هزار قرارداد به ارزش بیش از 141 میلیارد و 383 میلیون ریال، در نماد سبندر 971، 33 هزار و 470 قرارداد به ارزش قریب به 90 میلیارد ریال و در نماد "سنفت971"، تعداد 21 هزار و 666 قرارداد با ارزش بیش از 64 میلیارد و 226 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفتند.

همچنین در این روز در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی ایران، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بالغ بر 2 میلیون و 594 هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش 8 میلیارد و 794 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

روز یکشنبه بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله 164 هزار قرارداد معادل 2 میلیون و 805 هزار کیلووات ساعت به ارزش 720 میلیون ریال بود. در این روز، نمادهای بارپایه و میان‌باری با متوسط قیمت 256 و 257 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

خاطر نشان می‌ شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 7 فروردین 97 گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 10 اسفند 96 پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغازشد.

کد خبر 391499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =