صدر نشین بازدهی در بازار سهام ، فرآیند انحلال را طی می کند

در روزهای اخیر شایعات زیادی در خصوص این نماد شنیده می شود ، نمادی که از ابتدای سال ۹۶ تا پایان معاملات ۶ اسفند با کسب ۱۳۱۵ درصد بازدهی به عنوان صدرنشین کسب بازدهی در بازار سهام قرار دارد .

بابایی مدیر مالی شرکت پرمیت با نماد «سپرمی» در خصوص وضعیت شرکت گفت: شرکت پرمیت ورشکسته اعلام شده و طبق قانون تجارت می بایست اموال شرکت ورشکسته واگذار شده و بدهی های شرکت پرداخت شود و پس از آن، هر چه نقدینگی باقی ماند ، بین سهامداران به نسبت سهامشان تقسیم شود.

زمین پرمیت بابت طلب واگذار شده است

بدهی شرکت رقم سنگینی بوده که در صورت تسویه بدهی ها، البته باید توجه کرد که نقدینگی چندانی برای تقسیم بین سهامداران نخواهد ماند. متاسفانه در چند ماه گذشته، عده ای سودجو با طرح شایعاتی مبنی بر برنامه شرکت جهت تغییر کاربری زمین و… قیمت سهم را بالا بردند؛ در حالی که زمین جهت پرداخت بدهی ها واگذار شده و تمامی موارد مطرح شده شایعه ای کذب بوده است. سهم ارزش چندانی نداشته و خرید سهم در قیمت های بالا منطقی نخواهد بود. عملیات انحلال شرکت احتمالا یک سال دیگر زمان خواهد برد.

تولیدکنندگان آزبست در صورت حمایت می توانستند ادامه فعالیت بدهند

مدیر مالی سپرمی در خصوص دلایل ورشکستگی پرمیت گفت:  از زمان ممنوعیت تولید و واردات آزبست به کشور، حدود ۱۳ شرکت از جمله شرکت های پرمیت و فارسیت درود و آذریت و… دچار مشکل شدند. تولیدکنندگان این صنعت، در صورت حمایت و تخصیص تسهیلات ارزی توان تداوم فعالیت و تولید لوله های GRP به عنوان محصول جایگزین را داشتند که با توجه به کمبود منابع ارزی، این امکان فراهم نشد و شرکت پرمیت در نهایت به علت توقف تولید و بدهی سنگین به سیستم بانکی و تامین اجتماعی و… به ورشکستگی رسید و اینک جز نام پرمیت، چیزی از شرکت باقی نمانده است.

 

  • منبع: بورس۷
کد خبر 391498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =