آخرین خبرها از لیزینگ ایرانیان

لیزینگ ایرانیان یکی از شرکت های وابسته به ایران خودرو است . «وایران» جزو نمادهای لیزینگی است که بخشی از عملیات لیزینگ خودروهای دیزلی و محصولات ایران خودرو دیزل را انجام می دهد. با توجه به افزایش مقدار تولید و فروش خودروهای دیزلی به نظر وایران بتواند افزایش حجم عملیات را تجربه کند .

فعلا لیزینگ خودروهای سنگین انجام نمی دهیم

مهدی محرابی معاونت مالی و اقتصادی شرکت لیزینگ ایرانیان «وایران» در این خصوص گفت: پیش از این، بخشی از فعالیت های شرکت در حوزه خدمات لیزینگ خودروهای سنگین بوده؛ ولی به سبب نیاز به منابع زیاد و هزینه بر بودن کار و بالا بودن مبلغ اقساط معمولا دریافت اقساط با تاخیر انجام می گرفت. از این رو، فعلا لیزینگ خودروی سنگین انجام نمی دهیم.

نوسازی خودروهای سنگین فرسوده، اقدام بجایی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد؛ ولی تاثیر این موضوع بر فعالیت های شرکت بستگی به نحوه اجرای کار خواهد داشت. اگر دولت مستقیما اقدام به ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی خودروهای سنگین کنند، تاثیری در وضعیت فعالیت های شرکت ایجاد نخواهد شد.

بهترین اتفاق برای شرکت های لیزینگ عدم فروش اقساطی خودرو توسط خودروساز است

وی در خصوص وضعیت فعلی و برنامه های آتی لیزینگ ایران گفت : معمولا حجم تقاضا در اسفندماه رشد داشته و خدمات لیزینگ با رونق بیشتری همراه می شود؛ ولی این موضوع موجب تغییر با اهمیت بودجه «وایران» نخواهد شد. امیدواریم سال آینده، سال بهتر و پرسودتری باشد. به هر حال خودروسازان با فروش اقساطی خودرو به رقبای صنعت لیزینگ مبدل شده اند و بهترین اتفاق برای شرکت، عدم فروش اقساطی خودرو توسط شرکت های خودروساز خواهد بود.

 

  • منبع: بورس۷
کد خبر 391492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =