۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
صعود یک واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس در دومین روز کاری هفته جاری با یک واحد افزایش در ارتفاع ۱۰۹۴ واحدی قرار گرفت و ۲۵۰ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال در بازارهای نه‌گانه فرابورس دادوستد شد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از ایبِنا، همچنین در بازار اوراق با درآمد ثابت طی نقل و انتقالات امروز، بیش از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال در ۸۴۱ دفعه دست به دست شد که در این میان «اخزا۶۰۲» بیشترین حجم (بیش از ۱۷۴ هزار ورقه) و ارزش معاملاتی (۱۵۷ میلیارد ریال) را به خود اختصاص داد.

از سوی دیگر بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس شاهد عرضه اولیه «اخزا۶۱۳» در دوشنبه ۷ اسفندماه ۹۶ و «اخزا۶۱۵» در روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه سال جاری خواهد بود.

اوراق «اخزا۶۱۳» به تعداد بیش از ۵/۱۷ میلیون ورقه با تاریخ سررسید ۱۶ دی‌ماه ۹۸ در ۱۱ آبان‌ماه سال جاری منتشر شده و «اخزا۶۱۵» به تعداد ۷ میلیون ورقه با تاریخ سررسید ۲۰ آبان‌ماه ۹۸ در ۲۰ آبان‌ماه سال جاری انتشار یافته است.

معاملات بازارهای اول و دوم

امروز در بازارهای اول و دوم فرابورس نیز نقل و انتقال بیش از ۸۰ میلیون سهم به ارزشی بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال رقم خورد و نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن با بیش از ۲۰ میلیون جابه‌جایی سهم و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با نماد «سمگا» با ارزشی افزون بر ۲۸ میلیارد ریال به ترتیب در صدر بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفتند.

امروز نمادهای «ذوب»، «زنگان» و «زشگزا» به ترتیب پربیننده‌ترین نمادها بودند.

بازار پایه

همچنین در مجموع سه تابلو بازار پایه فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵۵ میلیون سهم به ارزش تقریبا ۱۲۲ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

در همین ‌حال، نگاهی به بازار تسهیلات مسکن نشان می‌دهد امروز در این بازار بالغ بر ۹۳ هزار ورق تسه به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد ریال معامله شده است.

کد خبر 391483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =