پاسخ قطعی جامعه حسابداران در خصوص "های وب"

حسینی مقدم معاون ناشران بورس تهران، دلیل درخواست اعلام نظر از جامعه حسابداران رسمی در خصوص نحوه شناسایی درآمد توسط «های وب» را اعلام کرده است؛ براین اساس جامعه حسابداران رسمی ۱۰ اسفند ماه پاسخ قطعی را در خصوص "های وب" اعلام می‌کند.

 در حال حاضر مرجعی که می‌تواند در مورد نحوه درستی یا نادرستی انجام شناسایی سود بر اساس استاندارد حسابداری اظهارنظر نماید، جامعه حسابداران رسمی است.

 شایان‌ذکر است سازمان بورس طی نامه‌ای در ۱۰ بهمن، هشت سؤال و ابهام را در مورد صورت‌های مالی سال‌های ۹۴ و ۹۵ و شش ماهه سال جاری  این شرکت مطرح و خواهان اعلام نظر جامعه حسابداران رسمی ایران شده بود.

⁣ معاون ناشران و اعضای هیئت بورس، درباره نحوه شناسایی درآمد گفت: گر  قرارداد ۱۰ ساله است، باید طی ۱۰ سال  سودها شناسایی شود؛ نه اینکه بخشی از این درآمد در سه سال نخست و مابقی در طی ۷ سال باقیمانده  شناسایی شود.

به گفته حسینی مقدم، در نحوه فعالیت و شناسایی درآمد این شرکت، استانداردی وجود دارد که می‌گوید با توجه به اینکه مبالغی برای انجام کار دریافت شده، این مبالغ  به مدت ۱۰سال تحت عنوان درآمد شناسایی شود؛ ابهام اینجاست که چرا شرکت ۴۰ درصد از این  درآمد را در سه سال نخست دیده است.

کد خبر 391481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =