سبزپوشی شاخص با رشد پالایشی ها

نمادهای ملی مس، گل گهر، پتروشیمی جم، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که مپنا امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.

در داد و ستدهای آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل بورس 244 واحد رشد کرد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، در معاملات روز جاری شاخص کل بورس با رشد 244 واحدی به رقم 98 هزار و 347 واحد رسید. امروز همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 175 و 513 واحد رشد کردند.

سرمایه گذاران بورس تهران امروز بیش از 737 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این معاملات بیش از 3 هزار و 356 میلیارد ریال بود و در 67 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

نمادهای ملی مس، گل گهر، پتروشیمی جم، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تهران امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که مپنا امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. بازار سرمایه و شرکت های بورسی از رشد های اخیر نرخ ارز تاثیرات متفاوت گرفته اند اما مهمترین تحول بورس تهران از این بخش مربوط به صنایع کالا و صادرات محور است. صنایعی مانند محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی علاوه بر اینکه افزایش قیمت جهانی نفت را طی این مدت تجربه کرده اند، از افزایش نرخ ارز در خصوص صادرات فرآورده ها نیز سود کرده اند.

امروز گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مدیریت صنعت شوینده بهشهر، رینگ سازی مشهد، قطعات اتومبیل ایران، پلاسکو کار، نوسازی و ساختمان تهران، چرخشگر و سایپا دیزل بود.

در مقابل نمادهای فیبر ایران، دارویی لقمان، کارگزاران بورس اوراق بهادار، پتروشیمی آبادان، بورس اوراق بهادار تهران، مپنا و قند ثابت خراسان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام مدیریت صنعت شوینده بهشهر، اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران و اوراق مشارکت کارکنان نفت بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

این در حالی بود که بیشترین عرضه ها در نمادهای اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران ثبت شد.

در پایان معاملات امروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله 88 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق اجاره سایپا یدک با معامله 845 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

کد خبر 391322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =