از افزایش سرمایه ۶۰۰ درصدی "ثعمسا" تا ۳۱ درصدی "کیسون"

شرکت های بیمه آرمان، عمران و مسکن سازان ایران و نیز تولید و صادرات ریشمک از برنامه های خود جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه خبر دادند و در کنار آن، شرکت کیسون مجوز افزایش سرمایه ۳۱ درصدی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، بیمه آرمان با سرمایه 1.200 میلیارد ریالی در نظر دارد تا برنامه افزایش  سرمایه 66 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته ها به منظور رعایت ضوابط تامین حداقل سرمایه به اجرا درآورد.

علاوه بر این، شرکت عمران و مسکن سازان ایران که در صف عرضه اولیه در بازار سرمایه قرار دارد، برنامه افزایش سرمایه 626 درصدی به اجرا در می آورد. بدین ترتیب سرمایه "ثعمسا" از 110.160 میلیون ریال به 800.000 میلیون ریال ارتقا می یابد. این برنامه با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین منابع مالی جهت ساخت و تکمیل پروژه های شرکت انجام می شود و مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی منبع تامین مالی جهت اجرای آن اعلام شده است.

شرکت تولید و صادرات ریشمک نیز در نظر دارد تا سرمایه خود را افزایش دهد؛ "دریشمک" با اجرای برنامه افزایش سرمایه 161 درصدی از محل سود انباشته، اندوخته طرح و توسعه به منظور افزایش سرمایه، 300 میلیارد ریالی می شود.

بر اساس این گزارش، شرکت کیسون مجوزهای لازم جهت انجام برنامه افزایش سرمایه 31.25 درصدی را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است. "کیسون" مبلغ 1.200 میلیارد ریال به سرمایه فعلی خود می افزاید که 80 درصد از این مبلغ از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته تامین می شود. "کیسون" تکمیل پروژة الاخوه و اصلاح ساختار مالی را هدف اصلی جهت اجرای برنامه مذکور اعلام کرده است.

نام شرکت

درصد افزایش سرمایه

محل

اهداف

 

بیمه آرمان

 

66

 

 

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته و سایر اندوخته ها

رعایت ضوابط تامین حداقل سرمایه

 

عمران و مسکن سازان ایران

 

626

 

 

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

اصلاح ساختار مالی و تامین منابع مالی جهت ساخت و تکمیل پروژه های شرکت

تولید و صادرات ریشمک

161

 

سود انباشته، اندوخته طرح و توسعه

افزایش سرمایه

 

کیسون

31.25

 

 

محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و نیز سود انباشته

 تکمیل پروژة الاخوه و اصلاح ساختار مالی

 

 

کد خبر 391320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =