دلایل افت سود "غگلستا" از زبان مدیر عامل

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان که پیشتر از افت سود هر سهم "غگلستا" از ۹۸۰ ریال به ۸۰۰ ریال خبر داده بود، در ارتباط با افت ۲۲ درصدی سود شفاف سازی کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، رضا کریم نژاد، مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان در نامه توضیحات خود عواملی همچون افزایش نرخ متوسط شـیر خام دریافتی، تامین شـیر خام با درصد چربی مطلوب، رشد بهاي تمام شده و عدم افزایش متناسب نرخ فروش محصولات تولیدی را در کاهش حاشـیه سود ناخالص "غگلستا" و در نهایت افت سود آن موثر برشمرد.

وی تشریح کرد: نرخ متوسط شیر خام دریافتی از تیرماه امسال روند افزایشی داشته است، به گونه ای که میانگین نرخ ماهانه شیر دریافتی شرکت در آذر ماه نسبت به تیرماه حدود 16 درصد افزایش یافته است. این امر سبب رشد بهای تمام شده تولید، بروز مشکلات در فرآیند فروش و کاهش حاشیه سود ناخالص شده است.

این مقام مسئول در ادامه به توقف روند افزایشی نرخ خرید شیر خام اشاره کرد و گفت: از آذر ماه سال جاری با توقف افزایش قیمت شیر خام، روند فروش محصولات تولید شرکت بهبود یافته است.

مدیر عامل این شرکت لبنی در خصوص وصول مطالبات "غگلستا" گفت: با توجه به روند انباشت مطالبات از بازار گستر و وضعیت نامطلوب وصولی ها و دوره بازپرداخت انتظار می رفت تا نقدینگی شرکت کافی نباشد و دریافت تسهیلات بانکی مورد نیاز باشد که با توجه به عملکرد 9 ماهه سال جاری بخشی از هزینه های برآوردی در سه ماهه آخر امسال تحقق خواهد یافت. بر این اساس، تحقق کامل بودجه فروش و در پی آن سود برآوردی دور از انتظار است و سود هر سهم "غگلستا" از 980 ریال به 800 ریال کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش، نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان با توجه به افشای اطلاعات متوقف شد و بازگشایی آن به روز های معاملاتی آتی موکول شد.

کد خبر 391300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =