دلایل افت بازدهی" اخزا " و تسویه ۸.۱ هزار میلیاردی در سه ماه

وزارت اقتصاد دلایل افت نرخ بازدهی اسناد خزانه در ۹ ماهه سال جاری را اعلام کرد و از تسویه ۸.۱ هزار میلیارد تومانی اوراق در سه ماه آخر سال خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در گزارشی پیرامون عملکرد شاخص های انتشار اوراق مالی اسلامی تا آذر سال جاری اعلام کرد: به دلایلی مانند ظرفیت پایین بازار سرمایه در پذیرش اوراق بدهی، کمبود تقاضا نسبت به عرضه ناشی از تصور وجود ریسک بالا در نزد خریداران در مقایسه با بازارهای جایگزین و عرضه ناگهانی حجم بالای اسناد خزانه بانکی (سخاب) خارج از فرایند بورس، نرخ بازدهی این اسناد در فاصله آذر سال ۹۵ تا پایان سال گذشته افزایش داشته است.

ایجاد اعتماد در سرمایه گذار نسبت به بازپرداخت در سررسید توسط دولت و در نتیجه کاهش ریسک نکول، مدیریت مواعد انتشار اسناد خزانه در کمیته موضوع بند (ل) تبصره ۵ قانون بودجه و اثرات ناشی از کاهش نرخ بازدهی در بازارهای رقیب به ویژه کاهش نرخ سود بانکی از مرداد سال ۹۶، باعث کاهش نرخ بازدهی اسناد خزانه در فاصله فروردین تا آذر سال جاری شده است.

تسویه اسناد خزانه در ۳ ماه آخر سال با نمادهای "سخاب ۴" و "اخزا ۶۱۷" به مبلغ ۴.۲ هزارمیلیارد تومان در دی ماه تسویه و ۲.۵ هزار میلیارد تومان دیگر در بهمن ماه و ۱.۴ هزارمیلیارد تومان هم در اسفندماه تسویه می شود.

کد خبر 391296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =