خروج "خاور" از "خچرخش"/ وصول مطالبات "قاسم"

شرکت ایران خودرو دیزل در خصوص واگذاری سهام زیرمجموعه خود شفاف سازی کرد و در کنار آن شرکت قاسم ایران از دریافت مطالبات خود خبر داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت ایران خودرو دیزل که 58 درصد از سهام شرکت چرخشگر را تحت تملک خود دارد، 50.25 درصد از سـهام مجموعه مذکور را به قیمت پایه هر سهم 2.787  ریال از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار می کند.

"خاور" زمان برگزاری مزایده را حداقل 10 روز پس از انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار یعنی 24 بهمن ماه جاری اعلام کرد.

علاوه بر این، شرکت قاسم ایران طی نامه شفاف سازی اعلام کرد که پیرو توافق نامه بعمل آمده با وزارت بهداشت مبنی بر تسویه مطالبات معوق این شرکت از مراکز و بیمارسـتان های وابسـته به دانشـگاه علوم پزشکی مقرر شده، مطالبات این شرکت تا تاریخ 30 دی ماه امسال به مبلغ 2.000 میلیـارد ریال به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد اوراق خزانه اسـلامی با حفظ قدرت خرید هشت درصـد پرداخت شود.

"قاسم" در خصوص تبعات ناشی از دریافت مطالبات بر وضعیت سودآوری این مجموعه تاکید کرد: بـا توجه به اینکه مـذاکرات در این خصوص در جریان است، از این رو، پس از قطعیت دریافت اوراق از هر بیمارسـتان و مشـخص شدن میزان سود ناشـی از دریافت اوراق مذکور در اسرع وقت در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 391293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =