نشست مشترک مکنا و شرکت های تخصصی امنیت سایبری

افزایش سطح بلوغ امنیت سایبری زیرساخت ها و سامانه های نهادهای مالی بازار سرمایه در جهت کاهش تهدیدات سایبری از اهداف کلیدی مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه است که به طور مستمر توسط این مرکز در حال بررسی و اجرا است.

در راستای بهره گیری از دیدگاه ها و توان فنی صاحب‌نظران حوزه امنیت سایبری، نشست مشترک مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه و شرکت های تخصصی امنیت سایبری (دارای پروانه فعالیت از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران) در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، شیوه های ارزیابی و ممیزی امنیتی سامانه ها و متدولوژی مدلسازی تهدیدات مرتبط با آن ها جهت کمک به نهاد های مالی از جمله محورهای اصلی این نشست بود.

احمد سحرخیز، رییس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه با تأکید بر اینکه تعداد نیروهای متخصص در حوزه امنیت سایبری و امن سازی سامانه ها نسبت به تعداد سامانه های اینترنتی در بازار سرمایه نامتوازن است، اظهار داشت: شایسته است بخش خصوصی که دارای پروانه فعالیت از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران است، به سبب تخصص و برخورداری از استانداردهای امنیتی لازم، در بازار سرمایه حضور پررنگ تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین نشستی می تواند زمینه ساز ایجاد تعامل مؤثرتر میان شرکت های یاد شده با نهادهای مالی بازار سرمایه شود و به تبع آن کاهش ریسک و افزایش سرعت توسعه امن فناوری اطلاعات در بازار سرمایه حاصل خواهد شد.

در این جلسه، شرکت های پیشگامان کی پاد کویر، امن‌افزار گستر شریف، آشنا ایمن، نوآوران ارتباطات دوران، امن پردازان کویر، رویال پرداز تیام ، طرح و توسعه حصین ایمن، فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن، فناوری اطلاعات رجا، فناوران توسعه امن ناجی، امن نگر سامان و مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک حضور داشتند.

یادآور می شود: افزایش سطح بلوغ امنیت سایبری زیرساخت ها و سامانه های نهادهای مالی بازار سرمایه در جهت کاهش تهدیدات سایبری از اهداف کلیدی مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه است که به طور مستمر توسط این مرکز در حال بررسی و اجرا است. در این راستا این مرکز با برپایی نشست های تخصصی با صاحب نظران این حوزه در صدد دست یابی به این مهم است.

کد خبر 391288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =