قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی قطعه سازی متصل می شوند

معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از برنامه ریزی برای اتصال قطعه سازان ایرانی به شبکه جهانی سازی قطعه سازی در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو تهران خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از ایران آنلاین ، «بهزاد اعتمادی» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو در محل سازمان افزود: صنعت خودروسازی در تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته رتبه سوم گردش مالی را پس از نفت و بانکداری داراست و بر این اساس به عنوان لوکوموتیو صنعتی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته این مقام مسئول، یک خودرو از قطعات زیادی تشکیل شده و زنجیره تامین وسیعی دارد که با خود اشتعالزایی و به چرخش درآوردن سرمایه را به دنبال داشته و جزو صنایع استراتژیک است.

وی یادآور شد: پس از اجرای برجام اتفاقات خوبی در صنعت خودرو کشور رخ داد و این صنعت طی دو سال گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

معاون ایدرو تصریح کرد: با این حال، صنعت قطعه‌سازی کشور همگام با خودرو سازی رشد نداشت و در این همایش به دنبال وصل کردن قطعه سازان کشورمان به شبکه جهانی تامین قطعه هستیم.

به گفته کارشناسان، فرصت به دست آمده در این همایش می تواند برای صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی کشور مفید باشد، زیرا پس از تحریم ها، در فضای به وجود آمده می توانیم آزادانه و بدون هزینه کردن ارز اضافی برای دور زدن تحریم ها، به فکر انتقال فناوری و به روز کردن صنعت خودرو و صنایع وابسته باشیم؛ کاری که بیش از سه سال است که پله پله در حال انجام آن هستیم.

 پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت «زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک)» ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 391208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =