درخواست قطعه‌سازان برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت قطعات خودرو

دبیر انجمن تخصصی قطعه سازان خودرو با اشاره به افزایش تا ۴۰ درصدی قیمت مواد مورد نیاز صنعت قطعه سازی گفت: قیمت قطعات خودرو باید با توجه به رشد نرخ ارز و مواد اولیه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آرش محبی نژاد افزود: بطور کلی قیمت قطعات خودرو باید با توجه به رشد نرخ ارز و مواد اولیه ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی اظهارداشت: قیمت برخی از مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه سازی مانند فولاد ۴۰ درصد و محصولات پتروشیمی ۲۵ تا ۴۰ درصد در مملکت افزایش داشته است.

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو گفت: کمر صنعت قطعه سازی کشور زیر بار رشد نهاده های تولید و همینطور عدم موافقت خودروسازان با افزایش قیمت قطعات خم شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به شکاف عمیق بین قیمت بازار و کارخانه در حوزه خودرو افزود: در حال حاضر خودرو به مراتب بالاتر از قیمت کارخانه در سطح کشور مورد معامله قرار گرفته و از این رهگذر سود هنگفتی نصیب دلالان و سفته بازان می شود.

محبی نژاد اظهارداشت: طبق معمول ماه های پایانی سال باید بره کشان قطعه سازان و خودروسازان در کشور باشد ولی متاسفانه هم اکنون این دو صنعت در مخمصه و بحران بسر می برند.

وی همچنین از مسئولان خواست دست صنعتگران این حوزه را به گرمی بفشارند و از آنان حمایت کنند.

کد خبر 391186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =