زغال سنگ ایران در آستانه جهانی شدن

برای نخستین بار در تاریخ صنعت زغال سنگ ایران، شرکت جامع تجارت آگهی مزایده صادرات ۳۰ هزار تن زغال کک شو طبس با عدد تورم ۸.۵ درصد را منتشر کرده است . زمان تحویل این محموله، ۳ ماه پس از زمان انعقاد قرارداد خواهد بود. این آگهی مربوط به محصولات یکی از شرکت های زیرمجموعه "کپرور" بوده و در صورت موفقیت آمیز بودن مزایده، هندوستان مقصد صادراتی اولین محموله صادراتی زغال سنگ ایران خواهد بود.

طی جلسه ای که اخیرا با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت و مدیران انجمن صنفی زغال سنگ کشور و هیات مدیره ذوب آهن برگزار گردید، مقرر شد زغال سنگ داخلی با نرخ پایه هر تن ۵۱۰ هزار تومان عرضه شود.

حجت اله دربانی مدیر عامل شرکت زغال سنگ نگین طبس "کطبس" در این خصوص گفت: مزایده صادرات زغال سنگ کک شو که برای اولین بار در کشور در آستانه برگزاری قرار دارد، مربوط به محصولات کطبس نمی باشد؛ اما به هر حال چنانچه این مزایده به نتیجه برسد و زغال سنگ ایران به بازارهای صادراتی راه پیدا کند، گام موثری در جهت بهبود وضعیت این صنعت برداشته شده است. با تحقق این اتفاق، سایر تولیدکنندگان بزرگ زغال سنگ کک شو از جمله کطبس نیز جهت ورود به بازارهای صادراتی اقدام خواهد کرد . کشورهای چین، هند و ترکیه می توانند بازارهای مناسبی برای زغال سنگ ایران باشند.

 

  • منبع:بورس۷
کد خبر 391182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =