برنامه سایپا برای سال ۹۷ اعلام شد

مدیرعامل سایپا با پیش بینی تولید ۸۵۰ هزار دستگاه در سال آینده، برنامه جانشین پراید و اثر افزایش دلار بر محصولاتی مانند سراتو را اعلام کرد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، محسن جهرودی در جریان جلسه با نمایندگان فروش و خدمات پس از فروش استان های تهران و البرز اعلام کرد: هدف گذاری سایپا برای سال 97، تولید 850 هزار دستگاه خودرو است و فروش این تعداد محصول صرفا" از طریق شبکه نمایندگی های سایپا صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مایه مباهات است که سایپا از طریق شرکت های سایپادیزل و زامیاد در طرح های نوسازی ناوگان تجاری کشور که با حضور رئیس جمهور کلید خورد، مشارکت جدی خواهد داشت.این طرح منجر به خدمات بسیار زیادی خواهد شد. چون بر مبنای نوسازی ناوگان تجاری بوده و دولت 50 درصد از هزینه ها را تقبل کرده که خبر بسیار خوشی برای رانندگان و شرکت های تولیدی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سبد محصولات اقتصادی در گروه خودروسازی سایپا ناقص است، ادامه داد: نبود محصولی بعد از پراید کاملا" احساس می شود و توسعه و تکمیل سبد محصولات با جدیت دنبال خواهد شد. در این رابطه مذاکرات جدی برای تولید محصول با یک پلتفرم متوسط 6 خودرویی آغاز شده که از نظر رده قیمتی بتواند جایگزین پراید شود .

جهرودی با اعلام اطلاع رسانی این موضوع بعد از حصول نتایج ، افزود:باید بتوانیم برنامه های کوتاه مدت ولی تاثیرگذار در صنعت خودرو و سایپا اجرا کنیم. امیدوارم بتوانیم چهره محصول را در سایپا تغییر دهیم و با ایجاد نوآوری در این مجموعه با شتاب بیشتری در مسیر توسعه گام برداریم. برای هر ذائقه ای باید بتوانیم یک محصول تولید کنیم و تمرکز بر روی یک رده قیمتی خودرو اشتباه است و توسعه و تکمیل سبد محصولات را با جدیت دنبال خواهیم کرد و نباید ظرفیت داخلی مان را از دست بدهیم.

وی با تاکید بر تولید محصولات سودآور ، در مورد اثر افزایش ارز هم گفت: نرخ ارز بر روی محصولات سی کی دی گروه سایپا بسیار تاثیرگذار است و چنانچه بتوانیم 5 درصد از هزینه های محصولات سی کی دی را کاهش دهیم، بخش زیادی از هزینه های سایپا را پوشش خواهیم داد.

وی افزود: سراتو در ابتدای تولید با دلار 3 هزار و 200  تومان به بازار عرضه شده اما هم اکنون قیمت دلار بالای 4 هزار و 800 تومان است. با این شرایط سایپا برای تولید سراتو زیان می دهد که باید در خصوص قیمت گذاری منطقی این خودرو در حاشیه بازار تلاش شود.

کد خبر 391173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =