برخی صرافی‌ها دلار دولتی را برای خود ذخیره می‌کنند

فروش هر دلار بانکی به قیمت ۴ هزار و ۶۹۴ تومان در یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی باعث تجمع مردم در مقابل این صرافی شده است.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از ایلنا، خیابان فردوسی تهران روزهای شلوغی را در معابر خود برای صف‌های طولانی دلار تجربه می‌کند. هر چند ساعت یکبار یکی از صرافی‌ها عنوان می‌کند که فروش دلار بانکی با قیمت مصوب دلار دارد و پس از چند دقیقه صفی طولانی از خریداران ایجاد می‌شود که بیشتر آن‌ها را بنا به اظهارات برخی صرافان، دلالان بازار سیاه تشکیل می‌دهند.

در این میان، مردم علاقه بسیار کمی برای خرید دلار و سرمایه گذاری دارند و عمدتا برای مصارف شخصی مقداری دلار را می‌خرند که خرید این میزان دلار به صورت دلار بانکی یا دلار آزاد تفاوتی ندارد.

هم اکنون هر دلار با قیمت ۴ هزار و ۶۹۴ تومان خریداری می‌شود.

فروش دلار توسط صرافی‌ها متوقف شده و تابلوی نرخ دلار در برخی صرافی‌ها خاموش شده یا صفر درج شده است.

قیمت فروش هر دلار بانکی ۴ هزار و ۶۹۴ تومان در یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی است که  تجمع مردم را در پی داشته است.

یورو از ۶۲۰۰  تومان عبور کرد

 قیمت خرید یورو در بازار ۶ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت فروش هر یورو ۶ هزار و ۲۱۰ تومان است.

یکی از فروشندگان غیر رسمی ارز در خیابان فردوسی درباره افزایش قیمت یورو گفت: قیمت یورو به دلیل عدم عرضه این ارز در روز گذشته و کاهش توزیع آن در بازار رشد بالایی کرده است و هم اکنون موجودی این ارز در بازار نسبتا پایین است.

وی درباره فروش دلار در صرافی‌ها اظهار داشت: دلار با قیمت ۴ هزار و ۶۹۴ تومان در صرافی‌ها به صورت حواله در حال توزیع است و به آن کارمزد تعلق می‌گیرد بنابراین خرید دلار تعداد پایین توسط مردم به صرفه‌تر است.

قیمت هر دلار در بازار آزاد به ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و یکی از فروشندگان آزاد ارز در این زمینه مدعی شد: تا پس فردا در صورت تداوم عرضه محدود دلار، قیمت هر دلار از ۵ هزار تومان عبور خواهد کرد.

یکی از دیگر از صرافان خیابان فردوسی از تداوم عرضه محدود دلار به صرافی‌ها خبر داد و گفت: سیاست بانک مرکزی عرضه محدود دلار به صرافی‌ها است، این در حالی است که دولت به اندازه کافی دلار در اختیار دارد اما به صورت گسترده عرضه نمی‌کند و همان عرضه محدود باعث شده تا سرعت افزایش قیمت دلار کاهش یابد و در برخی موارد قیمت این ارز ثبات داشته باشد.

وی تاکید کرد: برخی صرافی‌ها عنوان می‌کنند دلار ندارند که دروغ است چرا که دلاری که به آنها توزیع می‌شود و ذخیره دارند را فعلا دخیره کرده‌اند تا در زمان مناسب با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

کد خبر 391170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =