علت صف خرید های مداوم سرمایه گذاری توسعه و عمران زاگرس چیست؟

صف خرید و رشد ۱۰ درصدی قیمت سهام ، رویدادی است که شرکت سرمایه گذاری توسعه عمران زاگرس در نماد «ثزاگرس» به آن عادت کرده است . "ثزاگرس" پس از بازگشایی و رشد قیمت ۵۰ درصدی در ۶ دی ماه سال جاری ، در ۶ روز کاری دیگر صف خرید خود را حفظ کرده است .

محمد رجائی انارکی مدیر عامل جدید شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران زاگرس در خصوص وضعیت شرکت گفت :

شرکت زاگرس عمدتاً در احداث پروژه های گردشگری فعالیت داشته و جهت تامین مالی این پروژه ها، به صورت مشارکتی عمل می کند . در گذشته، پروژه ای واقع در استان چهارمحال و بختیاری شهر سامان منطقه پل زمان خان احداث شد که شامل ۲۸۸ قطعه زمین بوده و تقریبا تمام اراضی آن واگذار شده است؛ اما تلاش می شود پس از این مراکز خود پذیرائی، تفریحی و گردشگری، خدماتی و سالن همایش و دیگر اماکن با کاربری عمومی پروژه هایی که در قالب اماکن گردشگری توسط این شرکت احداث می شود، واگذار نشده و بدین ترتیب با نگهداری این اماکن هم ارزش دارایی های شرکت در بلندمدت رشد کند و هم پس از بهره برداری، از درآمدهای حاصل از اجاره که برای سال ها پایدار خواهد بود، استفاده شود. ضمن اینکه  به تازگی تغییراتی در ترکیب مدیریت شرکت صورت گرفته است. در نظر داریم اقداماتی انجام شود که هم روند اجرای پروژه های فعلی تسریع شود و سرمایه گذاری ها به نحوی باشد که سودآوری آتی شرکت را تضمین کند.

رجائی در خصوص پروژه های در دست اجرای "ثزاگرس" گفت : پروژه ای که توسط شرکت زاگرس در دست اجرا می باشد، واقع در منطقه چغاخور تالاب بین الملی چغاخور بوده و عملیات انتقال آب و برق و گاز تا ورودی شهرک انجام و برنامه ریزی شده که امیداست در پایان سال ۹۷ قسمتی از اماکن عمومی این شهرک به بهره برداری رسیده و برای گردشگران قابل استفاده باشد؛ اراضی باقیمانده در شهرک چغاخور که واگذار نشده ، در تملک شرکت باقی مانده و در سال های آینده از درآمد مستمر آن بهره خواهیم برد.

یک پروژه مسکونی وتجاری در شهرکرد نیز در دست احداث بوده که مشتمل بر ۶ بلوک ساختمانی بوده و تاکنون حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می شود روند اجرای این پروژه تسریع شود. طبق قرارداد با شریک این پروژه، در صورت مساعد بودن شرایط بازار مسکن، پیش فروش بخشی از آن احتمالا در سال ۹۷ انجام خواهد شد بابت این واگذاری درآمدهایی محقق خواهد شد.

مدیرعامل "زاگرس" در ادامه بیان کرد: در نظر داشته باشید که با توجه به نوع فعالیت و ماهیت این شرکت، درآمد سالیانه روند با ثباتی نخواهد داشت. ممکن است شرکت به لحاظ عملیات اجرائی در یک سال مالی سودی نداشته باشد و یا سود قابل توجهی محقق گردد.

هدف مدیریت شرکت، کسب حداکثر بازدهی از پتانسیل های موجود و حفظ منافع سهامداران می باشد.

این مقام مسئول در خاتمه تصریح کرد: روند بازار مسکن، متاثر از اقتصاد کشور بوده و پیش بینی آنچه رخ خواهد داد؛ قطعیت ندارد. خوشبختانه با توجه به ساختار استان چهارمحال و بختیاری، تقاضای آپارتمان های مسکونی در این منطقه مناسب است.

استان چهارمحال و بختیاری، به لحاظ آب و هوایی و شرایط جغرافیایی، پتانسیل های بسیاری جهت جذب گردشگر داشته و اگر حمایت بیشتری از گردشگری در این استان صورت گیرد، می توان این منطقه را به یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور تبدیل نمود. در حال حاضر امکانات رفاهی این استان جهت جذب گردشگر کافی نبوده و از این حیث، جای کار بسیار دارد. این موضوع می تواند فرصتی برای سرمایه گذاری توسعه و عمران زاگرس  فراهم نماید که حتما از این فرصت، بهره خواهیم جست.

کد خبر 390955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =