تقویت ارتباطات کانون با سازمان بورس

اسلامی بیدگلی به اقدام مثبت سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اصلاح دستور العمل ها و حذف EPS، اشاره کرد و گفت: تقویت سامانه تدان با هدف افزایش عمق تحلیل های بازار سرمایه از دیگر اقدامات در حال اجرای کانون نهادهای سرمایه گذاری است.

صبح امروز ۱۰ بهمن ماه، نشست خبری سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، در خانه تاریخی وارطان برگزار شد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، در ابتدای این نشست خبری سعید اسلامی به عملکرد یک ساله کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذر ماه ۹۵ دوره جدید فعالیت های کانون آغاز و طی این مدت بعضی اهداف محقق شد و برخی دیگر ناتمام ماند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کانون نهادهای سرمایه گذاری مسایل مالی بود، افزود: سال گذشته کمتر از ۷۰ شرکت حق عضویت خود را پرداخت کرده بودند که در سال جاری به ۹۱ شرکت رسید و با توجه به اینکه مدت ها حق عضویت اعضا افزایش پیدا نکرده بود، در این دوره افزایش داشت و بدین ترتیب برخی مشکلات مالی برطرف شد.

اسلامی ادامه داد: در این سال تلاش شد اقدامات خوب دوره های پیشین کانون از جمله نشست های ماهیانه تخصصی در قالب صبحانه کاری برگزار شود و در پایان این نشست ها بیانیه ای صادر می شود که در اختیار سیاستگذاران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه چندین نشست تخصصی با موضوع بازار سرمایه از دیگر اقدامات این کانون بود، گفت: موضوعاتی همچون نرخ بهره، اصلاح قوانین بازار سرمایه، بررسی آینده اقتصاد ایران، نشست IFRS و غیره در نشست های کانون بررسی شد و امیدواریم با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، رسانه ها و سایر نهادها این روند ادامه یابد.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران افزود: میز تخصصی شرکت های عضو کانون با هدف کنترل تضاد منافع تشکیل شد که هر ماه جلسه آنها برگزار می شود.

وی ادامه داد: با تلاش دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، رییس سازمان امور مالیاتی و کانون، کارگروه هشت نفره ای با هدف حل مشکلات مالیاتی بازار سرمایه تشکیل شد.

اسلامی ادامه داد: ارتباطات کانون با سازمان بورس و اوراق بهادار، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی، رسانه ها، دانشگاه ها و سیاستگذاران کلان کشور تقویت شد.

دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران ادامه داد: کانون در فرآیند های فرهنگ سازی از جمله اقدام مثبت لیگ ستارگان بورس با سازمان بورس همکاری داشت و برگزاری سلسله مسابقات تحلیل برتر با هدف فرهنگ سازی در حال انجام است.

وی ادامه داد: برگزاری بازدید های تخصصی نیز از دیگر اقدامات اخیر کانون بود. همچنین مجموعه آموزشی در قالب مولتی مدیا آماده شده و در نمایشگاه کتاب عرضه می شود.

اسلامی با اشاره به اهمیت مسئولیت های اجتماعی، عنوان کرد: به زودی دپارتمان مسئولیت اجتماعی کانون به شکل رسمی فعال می شود و در این مسیر برنامه های تاثیرگذاری پیش بینی شده است.

وی به اقدام مثبت سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص اصلاح دستور العمل ها و حذف EPS، اشاره کرد و گفت: تقویت سامانه تدان با هدف افزایش عمق تحلیل های بازار سرمایه از دیگر اقدامات در حال اجرای کانون نهادهای سرمایه گذاری است.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران ادامه داد: با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و کانون، کمیته سازش با هدف حل مشکلات بازار سرمایه تشکیل شد و در ۱۴ پرونده سازش شده و ۳۸ پرونده در حال بررسی است. در این جلسات از سوی نمایندگان سازمان بورس، کانون و حقوق دان ها مشاوره لازم به طرفین ارایه می شود. این کمیته کاملا دوستانه برگزار می شود و محصول آن بسیار مثبت است.

وی خاطرنشان شد: تقویت ارتباطات کانون با سایر نهادها و سازمان بورس و ارتقای جایگاه بین المللی کانون مهمترین اقدام کانون در سال آینده است.

کد خبر 390935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =