توقف نماد قدیمی ترین شرکت بورس و سهمی با بازدهی ۸۲ درصدی

نماد دو شرکت توسعه معادن و فلزات و بین المللی محصولات پارس آماده معامله شد اما دو شرکت نفت پارس و بوتان به دلیل افزایش بیش از ۲۰ درصدی قیمت ، موقتا" از تابلو خارج شدند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، در جریان معاملات امروز ، نماد شرکت توسعه معادن و فلزات بعد از تعدیل مثبت 29 درصدی سود و اعلام پیش بینی 242 ریالی هر سهم بدون محدودیت نوسان قیمت و نماد بین المللی محصولات پارس بعد از توضیح خنثی درباره رشد بیش از 20 درصدی قیمت، با محدودیت نوسان آماده انجام معامله شدند.

همچنین نماد نفت‌ پارس‌ و بوتان به دلیل رشد بیش از 20 درصدی قیمت در 5 روزکاری ، طبق دستورالعمل جدید و به طور خودکار بسته شد تا این دو شرکت بورسی هم درباره دلایل نوسان قیمت احتمالا" مانند دیگر شرکت های این چنینی ، توضیحی خنثی مبنی بر نبود رویدادی با اهمیت دهند.

قرار است نماد "شنفت و لبوتان " فردا با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی شود.

براساس این گزارش، نفت پارس که با سرمایه 125 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، قدیمی ترین شرکت بورس 50 ساله ایران است که سهام آن از بهمن 1346 در بورس تهران معامله می شود.

این شرکت امروز با علاوه بر رشد 5 درصدی قیمت ، دارای صف خرید سنگین بیش از 25 میلیون سهمی بود و بهای سهام آن از 500 تومان در سوم بهمن به 613 تومان امروز رسیده است.

همچنین بوتان که با سرمایه 70.1 میلیارد تومانی در بازار اول معاملات بورس حضور دارد، با رشد 82 درصدی قیمت سهام از 279 تومان 13 دی به 510 تومان امروز رسیده و حتی توضیحات خنثی و اعلام نبود رویدادی با اهمیت هم مانع از رشد سهام آن نشده است.

کد خبر 390926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =