جزییات عرضه اوراق۳۰۰ میلیاردی شرکت بورسی با سود ۱۷درصدی

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، جزئیاتی تازه از عرضه اوراق اجاره ۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت گل گهر اعلام کرد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، غلامرضا ابوترابی ضمن اعلام اینکه صکوک اجاره 300 میلیارد تومانی شرکت گل گهر از طریق شرکت بورس تهران به شیوه حراج عرضه خواهد شد، گفت: شرکت واسط مالی اردیبهشت سوم (با مسئولیت محدود) با مجوز سازمان بورس،اقدام به انتشار این صکوک جهت خرید ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانجات خطوط 5 و 6 کنستانتره آهن از "کگل" و اجاره آن به بانی به مبلغ 504 میلیارد تومان می کند.

وی با اشاره به اینکه این اوراق 4 ساله، با نام و با نرخ سود 17 درصدی به مدت سه روز کاری عرضه می شود،افزود: ضامن صکوک بانک پارسیان است، مسئولیت پذیره نویسی و بازارگردانی این اوراق بر عهده سندیکایی متشکل از دو شرکت‌ تامین سرمایه امید(سهامی عام) و لوتوس پارسیان(سهامی خاص) است.

این مقام مسئول ادامه داد: پذیره نویسی و بازارگردانی 200 میلیارد تومان از این اوراق در نماد "صگل 1410" بر عهده شرکت تامین سرمایه امید و 100 میلیارد تومان مابقی در نماد "صگل 410" بر عهده شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان است. عامل پرداخت این اوراق مانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی است.

ابوترابی اظهار داشت: پس از انتشار این اوراق، شرکت واسط مالی اردیبهشت سوم به وکالت از دارندگان صکوک اجاره، وجوه حاصل از عرضه اوراق را صرف خرید دارایی ها(ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانجات خطوط 5 و 6 کنستانتره آهن) از شرکت گل گهر کرده  و سپس دارایی های مذکور را بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می کند.

بنابراین گزارش،پیش از این، شرکت هایی در حوزه صنعت و معدن نظیر چادر ملو، توسعه ملی و ... از طریق انتشار انواع صکوک در بازار سرمایه بیش از 300 میلیارد تومان تامین مالی شده اند که صکوک 150 میلیارد تومانی چادرملو در مهر سال جاری با پرداخت آخرین اجاره بها و مبلغ اصل اوراق سررسید شد.

کد خبر 390897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =