معاملات اوراق مشارکت ۹۴ و ۹۵ بزودی انجام می شود / شرط داد و ستد

معاون فرابورس آغاز معاملات ثانویه کل اوراق مشارکت سال‌های ۹۴ و ۹۵ در فرابورس را منوط به اعلام کد بورسی دارندگان این اوراق به بانک‌های عامل یعنی سپه، مسکن و یا کشاورزی است.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، رضا غلامعلی‌پور اظهار داشت: قرار است به زودی معاملات ثانویه کل اوراق مشارکت سال‌های 94 و 95 در فرابورس آغاز شود که این امر منوط به اعلام کد بورسی دارندگان این اوراق به بانک‌های عامل یعنی سپه، مسکن و یا کشاورزی است.

وی افزود: همچنین آن دسته از دارندگان این اوراق که اطلاعات مالکیت آن‌ها ناقص یا دارای اشتباه است، باید این نقص اطلاعاتی را به بانک عامل اعلام کنند چراکه با وجود اشتباه، امکان ثبت اطلاعات مالکیتی نزد سپرده‌گذاری مرکزی وجود ندارد.

این مقام مسئول انجام معاملات تمامی اوراق صکوک را صرفا در بازار سرمایه، مربوط به اجرای مفاد ماده 26 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای مالی، بند الف و تبصره ذیل بند ب ماده 10 قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه ج.ا.ا و همچنین بندهای الف و ب ماده 36 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه عنوان کرد.

غلامعلی پور با بیان اینکه بر اساس این مواد قانونی، مقرر شده تمامی معاملات ثانویه اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار اسلامی (صکوک) از قبیل اوراق مرابحه و اسناد خزانه صرفا در بازارهای متشکل اوراق بهادار تحت نظارت سازمان بورس و با رعایت مقررات این بازارها انجام شود، افزود: از همین رو نقل‌ و انتقال اوراق مشارکت به زودی در بانک‌ها متوقف شده و معاملات تمامی این اوراق از طریق فرابورس انجام می‌شود.

کد خبر 390885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =