سایه سنگین بحران نقدینگی بر خرید مواد اولیه در صنعت دارو

گفته می شود دوره وصول مطالبات در صنعت داروسازی به حدود ۵۰۰ روز رسیده و شرکت های تولیدی با کمبود نقدینگی شدیدی دست و پنجه نرم می کنند. تداوم این وضعیت می تواند روند تولید دارو در کشور را مختل کند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس۷، مهدی لارابی مدیر مالی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک در این خصوص گفت: در دریافت مطالبات از شرکت های دارویی که اقدام به خرید مواد اولیه از «دبالک» نموده اند، با مشکل روبرو هستیم. با توجه به اینکه دوره وصول مطالبات و دریافت درآمد فروش، به بیش از یک سال رسیده؛ اما خرید مواد اولیه شرکت نقدی انجام می شود، مشکل این شرکت بیش از سایر دارویی ها می باشد.

هر ساله در این زمان سفارش خرید مواد اولیه جهت تولید در سال جدید صورت می گیرد. کمبود نقدینگی امسال، در روند سفارش دهی مواد اولیه اختلال ایجاد کرده که می تواند نگران کننده باشد.

صورت های مالی شرکت های دارویی، گواه همه چیز است. کمبود نقدینگی، هزینه مالی سنگینی به شرکت ها تحمیل نموده و با توجه به اهمیت دارو به عنوان کالایی استراتژیک، امیدواریم هر چه زودتر فکری به حال مطالبات داروسازان شود. شاید تا کنون بسیاری از شرکت ها با استفاده از موجودی انبارها، تولید انجام داده اند؛ ولی این موجودی ها به زودی به اتمام رسیده و ممکن است در سال ۹۷ با مشکلاتی در زمینه تولید دارو مواجه شویم.

کد خبر 390882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =