۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
قندی های شیرین

در بازار امروز گروه قندی اکثرا دادوستدهای مثبتی را تجربه کردند تا جایی که نمادهای قاروم، قزوین، قشیر، قصفها، قچار، قمرو، قثابت و قلرست صف خرید شدند و یا تا آستانه صف خرید شدن پیش رفتند که دلیل آنرا در نتیجه جلسات تعیین یارانه شکر و پررنگ شدن احتمالا ابلاغ عدد ۱۷۸ تومان برای هر کیلو می توان عنوان کرد.

با آرام گرفتن مجدد قیمت نفت در قله ۷۰ دلاری (عمدتا به علت کاهش موجودی ذخایر استراتژیک نفت کشور آمریکا و کاهش تولید کشورهای موسوم به اوپک) در کنار رشد دلار، افزایش تقاضا در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها و معاملات مثبت انها را ایجاد کرد که در این میان نمادهای فارس، جم، شرانل، شکلر(صف خرید)، وپترو(صف خرید)، مارون، شفارس(صف خرید)، شاملا(صف خرید)، شسپا، شپارس(صف خرید)، کرماشا، ساینا، شفار، شپاس و شنفت از اقبال بیشتری برخوردار بودند و معاملاتی مثبت تر را تجربه کردند.

در گروه خودرویی که شروعی متعادل اما پایانی متعادل و منفی در جریان بود، صف خرید نمادهای خزر، خمحور، خموتور و خشرق در کنار تشکیل صف فروش نماد خگستر جلب توجه می کرد. رئیس انجمن خودروسازان با اعلام اینکه درصورت اجرایی‌شدن استانداردهای ۸۵گانه خودرو حداقل تولید ۸۰۰هزار خودرو متوقف خواهد شد، گفت: تولید پراید، سمند، ۴۰۵، تندر۹۰، ساندرو و سراتو درصورت اجرایی‌شدن استانداردهای ۸۵گانه متوقف خواهد شد.

حکشتی نماد صف فروش، حریل نماد منفی و حسینا، حتاید و توریل نمادهای مثبت گروه حمل و نقل در بازار امروز بود در آنسو و در گروه بیمه ای معاملاتی اکثرا منفی در جریان بود تا جایی که نمادهای پارسیان، کوثر، البرز، آسیا و میهن یا صف فروش شدند و یا تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند.

وبانک، گوهران، سدبیر و وبهمن نمادهای صف خرید، وتوصا، اعتلا، سرچشمه، واتی و ونیکی نمادهای منفی و وغدیر، وسبحان، وصنا، وملی، وصنعت، گوهران، وتوسم و وامید، نمادهای پرتقاضا و مثبت تر گروه های سرمایه گذاری در بازار امروز بودند در آنطرف و در گروه نهادهای مالی واسطه که پس از روزها رشد قیمتی، اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند، نماد فرابورس همچنان با رشد قیمتی شروع شد اما منفی به کار خود پایان داد. سازمان بورس در نامه ای به مدیران ۴ بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی ، کاهش یک روزه زمان تسویه معاملات سهام را از T+3 به T+2 ابلاغ کرد.

در گروه های اکثرا متعادل و منفی فلزی و معدنی، نمادهای فزرین، فجر، کدما، کشرق و زنگان با صف فروش، نمادهای فنورد، فروس و فلوله با صف خرید و نمادهای وتوکا، ارفع، فنوال، فولای، فسرب، میدکو، فولاژ و کپرور دنبال شدند. سیدرضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این‌که اختلاف میان قیمت داخلی و صادراتی زیاد است از گرانی فولاد در روزهای پیش رو خبر داد. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فارس و وغدیر با رشد حدود ۲۹۷ واحدی به ارتفاع  ۹۹,۵۵۹رسید که در این بین نمادهای فملی و وبملت بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

طی دادوستدهای امروز صف خرید نمادهای ثنوسا، ثپردیس و کرمان در گروه متعادل و مثبت ساختمانی قابل توجه بود در طرف دیگر بازار و در گروه زراعت، نماد تلیسه صف خرید شد و تازه وارد زشگزا پس از رشد ۳۵ درصدی قیمت، عرضه های مکرر صف خرید و دادوستدهای پرحجم دو روز اخیر، با صف خرید مجدد به کار خود پایان داد.

سیستم، فن آوا و اپرداز نمادهای مثبت گروه متعادل و منفی آی تی و انفورماتیک در بازار امروز بودند این در حالی بود که نماد های وب همچنان با توقفی دو ماه مواجه می باشد.

درگروه اکثرا متعادل لاستيك و پلاستيك سازی، نمادهای بازار پایه و پرریسک پشاهن و پلوله پس از رشد حدود ۴۰ درصدی طی یک ماه اخیر (و رشد بسیار چشمگیر ۳۵۰ درصدی نماد پشاهن طی ۷ ماه) همچنان با معاملاتی مثبت و نوسان روزانه ۱۰ درصدی مواجه بودند.

به جز نمادهای تپمپی، لخزر(صف فروش)، تکمبا و وتوشه که منفی بودند، سایر نمادهای گروه ماشين آلات و تجهيزات اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند تا جایی که نمادهای لبوتان و لسرما صف خرید را تجربه کردند، نماد بكاب نیز با توجه به تغييرات بيش از ۲۰ درصدي قيمت سهام، به منظور اطلاع رساني مناسب شركت به بازار در خصوص علل آن، متوقف شد.

 

 

  • منبع: کارگزاری آبان

 

 

کد خبر 390819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =