خودرو بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

در گروه ماشین آلات و تجهیزات، نماد لبوتان با صف خرید، نمادهای لابسا، لخانه، تایرا و لخزر با معاملاتی مثبت و سایر هم گروهی ها با معاملاتی متعادل دنبال شدند در آنسو و در گروه های کم ریسک نیروگاهی و یوتیلیتی، نمادهای بمپنا و تابا درپی انتشار گزارشاتی مناسب و مثبت با صف خرید، نمادهای رتکو، رمپنا و مبین متعادل و مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی سپری شدند.

درپی انتشار گزارش های گروه خودرویی شاهد شروع منفی این گروه خودرویی در همان ابتدای بازار بودیم تا جایی که نمادهای خودرو، خساپا، خاور، خگستر، خمحرکه، خموتور، خمهر، ختوقا و خکاوه یا صف فروش شدند یا تا آستانه صف فروش شدن پیش رفتند. این گروه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

به گزارش بورس آنلاین، علیرغم تثبیت قیمت ها و با ادامه رشد قیمت های جهانی فلزات پایه، نفت، محصولات مشتقه و دلار در روزهای اخیر، شاهد غلبه عرضه بر تقاضا در بازار امروز بودیم. معاون ارتباطات گروه خودروسازی سایپا در خصوص انتشار خبری در مورد واگذاری سهام پارس خودرو گفت: سایپا نه تنها قصد واگذاری سهام پارس خودرو را ندارد، بلکه برنامه ای برای واگذاری هیچ یک از شرکت های زیر مجموعه را نیز ندارد و با تمام توان، در راستای سیاست های افزایش تولید در حال فعالیت است.

در گروه حمل و نقل، نماد حفارس با صف فروش و نمادهای حسینا و حتاید با نوسانات مثبتی همراه شدند.

در گروه های متعادل و منفی فلزی و معدنی، ادامه صف خرید نمادهای فنورد و کمنگنز و معاملات مثبت نمادهای زنگان، کدما، فروس، کپرور، هرمز و فنوال چشم نوازی می کرد، در ادامه بازار  گروه فلزی و معدنی نیز اکثرا منفی شدند و نمادهای کشرق، فولای، کبافق، فخاس، فلوله و کیمیا صف فروش را تجربه کردند.

طی دادوستدهای امروز، ادامه رشد 10 درصدی روزانه نماد های بازار پایه پشاهن و پلوله در گروه  لاستیک و پلاستیک سازی جلب توجه می کرد. گروه متعادل و منفی سرمایه گذاری با افت قیمتی بالاتر نمادهای وساپا، سدبیر، وصنا و واتی و رشد قیمت نماد واعتبار مواجه شدند.

به جز نمادهای کرماشا، مارون، شگل، تاپیکو، فارس، جم، شپاکسا، شاملا، پاکشو، شپدیس، شکربن، شخارک، شکلر و شدوص که متعادل و مثبت بودند. سایر نمادهای گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند همچنین امروز 525 میلیون سهم معادل 3.8 درصد از پالایش نفت بندرعباس (متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه معین ملت) به صورت نقد و به قیمت پایه 600ر7ریال عرضه و معامله شد.

در گروه ماشین آلات و تجهیزات، نماد لبوتان با صف خرید، نمادهای لابسا، لخانه، تایرا و لخزر با معاملاتی مثبت و سایر هم گروهی ها با معاملاتی متعادل دنبال شدند در آنسو و در گروه های کم ریسک نیروگاهی و یوتیلیتی، نمادهای بمپنا و تابا در پی انتشار گزارشاتی مناسب و مثبت با صف خرید، نمادهای رتکو، رمپنا و مبین متعادل و مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی سپری شدند.

پس از رشد حدود 15 درصدی، با افزایش عرضه ها در نماد تازه وارد زشگزا و کاهش حجم صف خرید آن در بازار امروز مواجه شدیم.

در پایان معاملات نیز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فولاد، شپنا، کگل، وبملت، خودرو، خساپا، و شبندر با افت حدود 596 واحدی به ارتفاع 98,221رسید که در این بین نمادهای فارس و جم بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

 

  • منبع: سنا
کد خبر 390715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =