شفاف سازی علل افت سود آوری "زهراوی"

مدیر عامل شرکت داروسازی زهراوی از تعدیل منفی سود "زهراوی" خبر داد .

بر اساس گزارش بورس آنلاین، مهدی بخشایش، مدیر عامل شرکت داروسازی زهراوی در نامه توضیحات خود با اعلام خبر کاهش سود خالص برآوردی "دزهراوی" از 728.278 میلیون ریال به 517.611 میلیون ریال، در این خصوص گفت: افت 30 درصدی سود به دلیل افزایش نرخ ارز و در مقابل عـدم افزایش قیمت دارو و نیز رشد هزینه هـاي مـالی ناشـی از عـدم وصـول به مـوقع مطالبات و افزایش تخفیفات فروش اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول دلایل موثر بر این امر را تشریح کرد و ابراز داشت: افزایش نرخ ارز در سال جاری سبب افزایش بهای تمام شده مواد اولیه مصرفی شده که این امر در نهایت کاهش سود برآوردی را برای این مجموعه در پی داشته است. در کنار آن، عدم وصول مطالبات از شرکت های پخش و عدم ایفای به موقع تعهدات توسط شرکت های پخش و داروخانه ها موجب کسری نقدینگی و افزایش دوره وصول مطالبات، کاهش تولید و نیز افزایش هزینه های مالی شده است.

مدیر عامل شرکت داروسازی زهراوی افزود: افزایش تخفیفات و جوایز فروش به واسطه عدم کشش بازار صنعت دارو و همچنین تغییر در رویه شناسایی ذخیره ترویج فروش به موجب بخشنامه کمیته فنی سازمان حسابرسی، منجر به کاهش درآمد فروش از مبلغ 3.851 میلیارد ریال به مبلغ 3.485 میلیارد ریال شده و نهایتاً کاهش سود خالص را به همراه دارد. علاوه بر این، عدم افزایش نرخ فروش توسط نهادهای مرتبط موجب کاهش سود محصولات و عدم تناسب آن با رشد هزینه ها شده است. بر این اساس می توان گفت عوامل عنوان شده سبب کاهش سود شرکت به مبلغ 210.667 میلیون ریال شده است.

بر اساس این گزارش، ‌نماد معاملاتی شرکت داروسازی زهراوی در پی افشای اطلاعات بااهمیت در خصوص وضعیت سودآوری آن متوقف شد تا فردا پس از بررسی بیشتر اطلاعات مورد بازگشایی قرار گیرد.

کد خبر 390691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =