برنامه ۳ عرضه عمده سهام در بورس تهران

اختیار آگهی بلوک «ونیکی» در اختیار فروشنده

مدیر عملیات بازار نقد بورس تهران از 3 عرضه عمده سهام در بورس تهران طی ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: استفاده فروشنده از وکالت در اختیار خود برای آگهی دوباره فروش بلوک کنترلی «ونیکی» ارتباطی به بورس ندارد.

سید مهدی پارچینی پارچینی، مدیر عملیات بازار نقد بورس تهران با اشاره به برنامه عرضه‌های عمده این بازار در هفته جاری گفت: فردا یکشنبه اول بهمن ماه ۹۶ بلوک ۳.۸ درصدی غیر مدیریتی سهام شرکت پالایش نفت بندر عباس از سوی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت به طور یکجا و نقد روانه میز فروش بورس تهران می‌شود.

وی افزود: این بلوک معادل ۵۲۵ میلیون سهم از کل سهام «شبندر» بوده که به قیمت پایه هر سهم ۷۶۰ تومان در بازار اول بورس تهران عرضه خواهد شد.

پارچینی گفت: بلوک 3.8 درصدی پالایش نفت بندر عباس از طریق یک کد بورسی و بر اساس تسویه معامله طی سه روز معاملاتی بطور یک‌جا و نقد از طریق شرکت کارگزاری بانک ملت عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول از عرضه سهام عمده غیر مدیریتی فولاد مبارکه از سوی سرمایه‌گذاری صدر تأمین در روز چهارشنبه این هفته نیز خبر داد و گفت: یک میلیارد و 319 میلیون و 305 هزار و 742 سهم فولاد مبارکه اصفهان معادل 1.759 درصد از کل سهام این شرکت به قیمت هر سهم 310 تومان از طریق کارگزاری صبا تأمین در بازار اول بورس عرضه خواهد شد.

به گفته پارچینی، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی در تمام عرضه‌های عمده هستند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقداً یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به شرکت بورس ارائه نمایند.

وی ادامه داد: بلوک 1.759 درصدی فولاد مبارکه از طریق 7 کد بورسی حقوقی از سوی سرمایه گذاری صدر تأمین وابسته به شستا و بطور نقد یا پرداخت سه درصد از ثمن معامله به صورت وجه نقد و 97 درصد مابقی به صورت اقساطی است که خریدار باید یک فقره چک به تاریخ 10 روز کاری پس از معامله به فروشنده ارائه کند.

مدیر عملیات بازار نقد بورس تهران با اشاره به جزییات عرضه بلوکی ایران خودرو در چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه امسال افزود: بلوک 15.85 درصدی «خودرو» معادل دو میلیارد و 426 میلیون و 232 هزار و 834 سهم این شرکت از سوی شرکت سرمایه گذاری سمند و به وکالت از شرکت نگار نصر سهم به قیمت پایه هر سهم 4024 ریال در بازار اول بورس عرضه خواهد شد.

وی افزود: شرایط واگذاری این بلوک مدیریتی غیر کنترلی بطور یکجا و نقد و یا پرداخت 28.26 درصد از ثمن معامله به صورت نقد و 71.74 درصد مابقی به صورت شش ماه تنفس و پس از آن در شش قسط مساوی با فاصله هر قسط شش ماه طی سه سال پرداخت خواهد شد.

به گفته پارچینی، این بلوک از طریق کارگزاری نهایت نگر و با ایجاد کد مجازی تجمیعی میان سه کد حقوقی متعلق به سرمایه گذاری سمند و یک کد حقوقی متعلق به شرکت نگار نصر سهم در روز چهارشنبه 11 بهمن ماه عرضه خواهد شد.

پارچینی پیرامون احتمال ابطال بلوک 49.8 درصدی سهام سرمایه گذاری ملی ایران که در دوم اسفند ماه امسال از سوی مالک مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال و شرکت آلومینیوم اراک خریداری شد، گفت: در معاملات قطعی شده پس از انجام معامله موضوع ابطال مطرح نخواهد بود اما اینکه فروشنده به دلیل ناتوانی خریدار از پرداخت اقساط مابقی ثمن معامله بخواهد از وکالت در اختیار خود مبنی بر آگهی دوباره سهام استفاده کند، به بورس ارتباطی ندارد.

 

  • منبع: فارس
کد خبر 390677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =