روند افزایشی اقبال عمومی از سهام چادرملو در بورس

مدیر امور مالی و اقتصادی مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با اشاره به افزایش اقبال عمومی از سهام چادرملو در بورس گفت: این اقبال ناشی از تغییر مسیر سرمایه گذاری است.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از ماین نیوز، سیدمحمود سیدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تاثیر حذف حق انتفاع در قانون بودجه ۹۷ در سوددهی چادرملو اظهار داشت: هر چند که در تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، اشاره ای به حق انتفاع یا بهره مالکانه نشده اما در ردیف ۱۳۴۰۸ جدول شماره ۳ پیوست لایحه، پیش‌بینی شده که دولت در سال ۹۷ از بابت بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن مبلغ ۱۰,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

وی افزود: در قانون بودجه سال قبل هم برای حق انتفاع، حکم قانون تنها محدود به وصول بدهی‌های سنواتی حق انتفاع بوده است اما بنا به صراحت بند ۲ قسمت الف تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور و به دلیل وجود قرارداد انجام عملیات تجهیز و استخراج فیمابین شرکت و ایمیدرو که تا پایان سال ۱۳۹۷ معتبر است، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو متعهد به پرداخت حق انتفاع بر مبنای مفاد قرارداد است و این رویه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تا پایان سال ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.

پرداخت حقوق دولت از معادن در تعهد ایمیدرو است

سیدی بیان کرد: هزینه حق انتفاع در پیش‌بینی‌های درآمد هر سهم برای پایان سالهای مالی تاکنون افشاء شده است بنابراین به نظر نمی رسد عدم لحاظ حق انتفاع و یا بهره مالکانه در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ موجب شود که اجرای قرارداد یاد شده اسقاط شود و به همین دلیل در پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی ۲۹ اسفند ۹۷، هزینه فوق لحاظ خواهد شد.

وی یادآور شد: چون پروانه بهره برداری از معدن سنگ آهن شرکت به نام ایمیدرو است، مطابق قانون معادن، پرداخت حقوق دولتی متعلقه در تعهد ایمیدرو بوده و خواهد بود.

سیدی با اشاره به اعلام ایمیدرو مبنی بر اینکه با موافقت دولت، بدهی‌های معادن و متعاقب آن بدهی ایمیدرو به خزانه تهاتر می شود، عنوان کرد: به طور قطع تهاتر یاد شده نمی تواند تعهد جدیدی در تغییر میزان بدهی حق انتفاع شرکت ایجاد کند و مطابق قرارداد منعقده یاد شده فیمابین شرکت و ایمیدرو، حق انتفاع موضوع قرارداد در وجه ایمیدرو پرداخت شده و می شود.

اثرگذاری راه اندازی به موقع کارخانه تولید شمش فولاد در افزایش ارزش سهام چادرملو

مدیر امور مالی و اقتصادی مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو در پاسخ به سئوالی در مورد روند افزایشی ارزش سهام چادرملو در بورس و علت افزایش و استقبال فعالان بازار سرمایه از سهام این شرکت اظهار داشت: این اقبال عمدتا عمومی و ناشی از تغییر مسیر سرمایه گذاری بوده و انتظار هم همین بود که وجوه آماده سرمایه گذاری برای حضور در بازار سرمایه تمایل بیشتری داشته باشد.

وی افزود: سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در بازار سرمایه نیز از این اقبال عمومی برخوردار شده و ضمن اینکه عملکرد شرکت در پوشش مناسب درآمد هر سهم و همچنین راه اندازی به موقع کارخانه تولید شمش فولاد، تولید فراتر از حد برنامه فولاد تاکنون و افزایش قیمتهای فروش شمش فولاد نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی، باعث شده که این ویژگی‌ها نیز مورد توجه سرمایه گذاران بازار سرمایه قرار گیرد و شرکت به توفیق الهی نسبت به پیش‌بینی‌های خود، عملکردی مطلوب داشته و این مطلوبیت به افزایش انگیزه تمایل سرمایه گذاران به خرید سهام شرکت کمک کرده است.

کارخانه مگامدول ۳ ماه زودتر از موعد مقرر بهره برداری می شود

سیدی همچنین در مورد روند پیشرفت طرح‌های توسعه چادرملو از جمله کارخانه احیاء بیان کرد: هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی اجرای طرح کارخانه مگامدول تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن در سال، معادل ۸۳ درصد بوده و با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده و تامین مالی مناسب انجام شده، برنامه راه اندازی آزمایشی طرح فوق از پایان شهریور سال ۱۳۹۷ به پایان خرداد سال ۱۳۹۷ اصلاح شده است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در خرداد سال بعد شاهد تولید آزمایشی طرح فوق باشیم و با توجه به بهره برداری از کارخانه فولاد مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو، به طور قطع تعجیل در راه اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی، کمک زیادی به کاهش هزینه های تولید فولاد خواهد کرد.

سیدی یادآور شد: طرح تامین آب با اجرای ۲۶۵ کیلومتر شبکه فاضلاب شهرستان اردکان و احداث تاسیسات تصفیه آن نیز هم اکنون آماده راه اندازی آزمایشی است.

کد خبر 390616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =