امیدواریم نرخ فروش اوره واقعی شود

اوره حداقل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومانی را ۶۱۲ هزار تومان می فروشیم

در سال های اخیر دولت اوره را با نرخ یارانه ای از مجتمع های پتروشیمی دریافت می کند و به کشاورزان تخصیص می دهد ، که این امر موجب می شود یارانه توسط واحدهای پتروشیمی پرداخت شود .

با توجه به خبری که در روزهای اخیر منتشر شده است مبنی بر اینکه T دیوان عدالت اداری تاکید کرده است که دولت باید، اوره را بر اساس قیمت عرضه در بورس کالا خریداری کند؛ طی روز جاری شاهد افزایش تقاضا در اوره ای ها هستیم.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس ۷ ، سرایی مدیر فروش شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در این خصوص گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چند سالی است که اوره را با نرخ ثابت و البته تکلیفی از پتروشیمی ها خریداری می کند. بارها پیرامون رفع این مشکل و واقعی شدن قیمت اوره، صحبت شده و جلسه برگزار گردیده؛ ولی تا کنون به نتیجه ای نرسیده است. امیدوارم این بار، موضوع واقعی شدن نرخ اوره خریداری شده از پتروشیمی ها، منطقی و واقعی گردد.

در شرایطی هر تن اوره را با نرخ تقریبا ۶۱۲ هزار تومان به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می کنیم، که اگر قیمت گذاری در بورس کالا انجام شود، هر تن اوره حداقل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد خورد.

با توجه به سهمیه بندی تعیین شده، امکان صادرات کل محصول به بازارهای جهانی را نداریم؛ ولی در نظر داشته باشید که در هیچ جای دنیا اوره با این قیمت نمی باشد.

وی در خاتمه در رابطه با وضعیت صادرات کرماشا بیان کرد: نسبت به سنوات قبل، حجم صادرات دریایی شرکت افزایش یافته؛ اما با توجه به اینکه صادرات به عراق کاهش یافته و کشورهای دیگری جایگزین بازار صادراتی عراق شده اند؛ هزینه حمل محموله های صادراتی نیز افزایش پیدا کرده است. بنابراین به رغم افزایش حجم صادرات، درآمد صادراتی تفاوت محسوسی نداشته است.

کد خبر 390614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =