میدکو انحصار ذوب آهن در زغال سنگ را می شکند

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است طرح کوره بلند میدکو در سال ٩٧ راه اندازی شود.

 تا کنون زیرساخت های لازم برای این طرح انجام شده، کارخانه زغال شویی و کک سازی نیز احداث شده است. از طرفی تا کنون سخنی از تاخیر این پروژه مطرح نشده است. بنابراین از پیشرفت پروژه اینگونه می توان انتظار داشت که این طرح در زمان مقرر راه اندازی شود

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس ۲۴ ، سعید صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران  درباره آخرین وضعیت پروژه کوره بلند میدکو گفت: با راه اندازی این طرح میدکو سالانه بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن زغال سنگ نیاز دارد. البته نیاز دقیقی میدکو به زغال سنگ به این مساله وابستگی دارد که طرح کوره بلند در سال نخست و سال های بعدی با چه ظرفیتی شروع به فعالیت خواهد کرد.

صمدی تاکید کرد: در حال حاضر که ذوب آهن عمده ترین مشتری زغال سنگ است و به نوعی می توان گفت که این صنعت را به صورت انحصاری در دست دارد تولید داخلی کمتر از میزان مصرف است. حال اگر تعداد این مصرف کننده های عمده به دو برسد تولید داخلی باید بین این دو مصرف کننده عمده تقسیم شود. در نتیجه بین این شرکت های مصرف کننده رقابت پیش خواهد آمد و شرکت ها هر چه سعی در به توافق رسیدن داشته باشند قطعا بحث رقابتی به وجود خواهد آمد.

کد خبر 390613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =