دریافت فاینانس بر درآمد و سودآوری سال جاری بانک خاورمیانه تاثیری نخواهد داشت

ایران و ایتالیا روز پنجشنبه چهارچوب موافقتنامه همکاری برای تامین مالی سرمایه‌گذاری‌هایی به ارزش ۵ میلیارد یورو برابر با ۶.۰۲ میلیارد دلار را امضا کردند. این قرارداد بین موسسات ایرانی،بانک صنعت و معدن و بانک خاورمیانه و بازوی سرمایه‌گذاری ایتالیا، اینویتالیا، امضا شده است.

این منبع مالی برای پروژه‌هایی که شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی در آن شرکت دارند، ‌از جمله در بخش زیرسخت‌ها، ساختمان، نفت و گاز، برق و مواد شیمیایی، پتروشیمی، و صنایع متالوژی صرف خواهد شد.

فاینانس بانک خاورمیانه در مورد خرید ماشین آلات و تجهیزات کاربرد دارد و بر گردش مالی داخلی قابل استفاده نیست

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس 7  سید حسین سلیمی نایب رییس هیئت مدیره بانک خاورمیانه در این خصوص گفت: بانک خاورمیانه جهت استفاده از فاینانس ایتالیا قراردادی منعقد کرده و متقاضیان می توانند درخواست فاینانس داده و از این تسهیلات استفاده نمایند. البته فاینانس ارزی، فقط به منظور خرید ماشین آلات و تجهیزات و… توسط شرکت هایی که پروژه های در دست اجرا داشته باشند، قابل استفاده بوده و بر گردش مالی داخلی آنها اثری نخواهد داشت. متقاضیان می بایست علاوه بر ارائه تضامین و وثایق معمول؛ سودده، تولیدی، و صادرکننده باشند. چرا که اقساط فاینانس، ارزی بوده و باید شرکت ها بتوانند در صورت نوسان نرخ ارز، از عهده اقساط برآیند. بنابراین بازپرداخت اقساط توسط شرکت هایی که درآمد صادراتی داشته باشند، راحت تر خواهد بود.

دریافت فاینانس بر درآمد و سودآوری سال جاری بانک خاورمیانه تاثیری نخواهد داشت

بدون شک هر گونه فعالیت بانکی، بر درآمد بانک موثر بوده و این فاینانس هم موجب رشد درآمد «وخاور» خواهد شد؛ اما احتمالا دریافت فاینانس و خرید ماشین آلات و بازپرداخت اقساط، چند ماهی به طول انجامیده و سودآوری سال جاری بانک خاورمیانه متاثر نخواهد شد.

«وخاور» استانداردهای لازم را دارد

وی در خصوص علت موفقیت بانک خاورمیانه در همکاری با طرف ایتالیایی به خبرنگار بورس ۷ گفت : عمدتا بانک های خارجی مادامی که بانک ها به قوانین بین المللی پایبند نباشند، رغبتی به همکاری نشان نمی دهند. اگر امروز بانک خاورمیانه توانسته در قرارداد فاینانس ایتالیا سهیم باشد، یعنی از نگاه آنها بانک خاورمیانه از استانداردهای لازم برخوردار است.

بانک خاورمیانه درگیر بنگاه داری نشده است

سلیمی در خصوص شفافیت بانک خاورمیانه گفت :  بانک خاورمیانه عمری تقریبا ۴ ساله دارد و از این رو، مانند برخی بانک ها در سنوات قبل درگیر بنگاه داری و مسائل پس از آن نشده است. از ابتدای تاسیس بانک، برنامه ای برای ورود به حوزه بنگاه داری نبود و تمرکز بر فعالیت های بانکی قرار داشت. این امر منجر به سلامت و شفافیت بیشتر ساختار بانک شده و سپرده گذاران هم نگرانی بابت احتمال ناتوانی بانک از پرداخت اصل یا سود سپرده خود در آینده نخواهند داشت. اعتماد مردم را در حجم سپرده گذاران داخلی نیز حس کرده ایم.

کد خبر 390585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =