کاهش سود خالص و تحقق  ۱۰۰ درصدی درآمد فروش "ارفع"

در حالی که انتظار می رفت تا "ارفع" پس از ارسال نامه شفاف سازی به تابلوی معاملات بورس بازگردد، اما با اعلام پیغام ناظر بازار فرابورس، توقف نماد آن تا ارایه اطلاعات و رفع ابهام تا دو روز کاری به طول می انجامد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، علیرضا خیاط، مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع گفت : با توجه به شـرایط بازار صادرات محصولات تولیدی شـرکت و برآورد فروش داخلی تا پایان سال، پیش بینی می شود حداقل94 درصد از مقـدار برآوردی در آخرین بودجه منتشـر شـده محقق شود. البته در کنار آن با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات در صورت تـداوم نرخ هـاي فروش فعلی، معادل 100 درصد از درآمد فروش برآوردی محقق خواهـد شد. از این رو، فعـالیت عملیـاتی شـرکت تاثیر قابل توجهی در سود خالص پیش بینی شـده نخواهد داشت.

مدر عامل "ارفع" افزود: شرکت در حال مذاکره با بانک صنعت و معـدن در جهت انعقاد تفاهم نامه براي تسویه بدهی ارزي در چارچوب ماده 20 قانون رفع موانع تولید است. بر این اساس، تا حصول نتیجه قطعی همچنان روش محاسبه قبلی خود درشناسایی هزینه مالی و تفاوت نرخ ارز را ادامه خواهـد داد.

خیاط در بیان دلایل اصـلی کاهش سود خالص در گزارش جدید اظهار داشت: این امر از تغییرات نرخ ارز از 39.899 ریال به ازاي هر یورو و با نرخ مبادلاتی در 31 شهریور ماه سال جاری نسبت به نرخ یورو در 30 آذر ماه امسال با نرخ42.551 ریال نشات می گیرد که هزینه تفاوت نرخ ارز و اثر آن بر سود خالص شـرکت در سه ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال حدود 573  میلیارد ریال محاسبه می شود. آنچنان که عوامل مورد اشاره سبب کاهش سود خالص برآوردی "ارفع" از 1.411.592 میلیون ریال به 839.094 میلیون ریال شده است.

 همچنین در این روند شرکت آهن و فولاد ارفع از تعدیل منفی 68 درصدی سود برآوردی سال مالی جاری خود خبر داد .

بر اساس این گزارش، با اعلام پیغام ناظر بازار فرابورس طبق دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط شرکت آهن و فولاد ارفع، نماد معاملاتی آن حداکثر به مدت دو روز کاري متوقف می شود  و این مجموعه موظف به رفع ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشرشده است.

کد خبر 390495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =