ارزیابی شفافیت لایحه بودجه ۹۷ / از منابع درآمدی دولت تا برداشت از صندوق توسعه ملی

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ضمن ارزیابی شفافیت لایحه بودجه ۹۷ تاکید دارد ۹۳ درصد لایحه بودجه سال آینده شفاف است.

مجید کیانپور با ارزیابی شفافیت لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: بودجه سال آتی مانند بودجه سنوات گذشته از شفافیت لازم برخوردار است، به طور کلی 93 درصد بودجه سنواتی مشخص شده است و دولت ها نمی توانند در آن تغییراتی ایجاد کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان افزایش هزینه ها در بودجه سنواتی مشخص است، توضیح داد: هر سال بر اساس میزان افزایش حقوق و دستمزد، شاهد افزایش هزینه های بودجه سنواتی هستیم از سوی دیگر اعتبارات لازم برای پروژه های عمرانی اجتناب ناپذیر است با این حساب بودجه سال 97 از شفافیت لازم برخوردار است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه منابع درآمدی دولت مشخص است، عنوان کرد: دولت از سه منبع فروش نفت، دریافت مالیات و واگذاری املاک دولتی به بخش خصوصی کسب درآمد می کند بنابراین میزان هزینه کرد و درآمد دولت در لایحه بودجه مشخص است و تنها باید برای 7 درصد بودجه تصمیم گیری شود.

وی تاکید کرد: البته این 7درصد از بودجه نیز جای ابهام ندارد و تنها باید برای آن اولویت بندی اقتصادی شود و به موضوعاتی چون بیکاری و اشتغال پرداخت، همچنین انتظار می رود که دولت در این زمینه ها شفاف تر پیگیری کند تا هرچه زودتر به سرانجام برسد.

کیانپور در ادامه گفت‌وگو با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی بیان داشت: درلایحه بودجه به دولت و بخش خصوصی اجازه داده شده است که از صندوق توسعه ملی برای محیط زیست، بافت فرسوده، کمک به توسعه حمل و نقل ریلی و پرداخت سنوات بازنشستگان برداشت کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اولویت های در بودجه شفاف تر شود، اظهار داشت: از سوی دیگر جزییات برداشت از صندوق توسعه ملی باید شفاف سازی شود،  نباید تنها به بیان سرفصل ها اکتفا کرد.

 

  • منبع: خانه ملت
کد خبر 390417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =