مهار رشد نرخ ارز و تسهیل فضای کسب و کار

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از بررسی موضوع افزایش قیمت ارز در نشست فراکسیون متبوعش با وزیر اقتصاد خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره نتایج این جلسه گفت: با توجه به اینکه باید نمایندگان تلاش کنند تا شرایط اقتصادی کشور سامان یابد، این نشست با کرباسیان وزیر اقتصاد برگزار شد تا در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی شرایط برای رفع مشکلات کشور فراهم شود.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان عضو فراکسیون دغدغه ها و مطالبات خود را از وزارت اقتصاد بیان کردند و علاوه بر بیان مشکلات اقتصادی، برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود را نیز که به حوزه وزارت اقتصاد ارتباط دارد مطرح کردند.جعفرزاده ایمن آبادی گفت: اجرای قوانین مربوط به فضای کسب و کار، رفع مشکلات سیستم بانکی و مدیریت بازار ارز از مهم ترین دغدغه هایی بود که توسط نمایندگان مجلس در این جلسه بیان شد.

وی افزود: تاکید بر اجرای طرح جامع مالیاتی، لزوم تعامل بانک ها با مردم و ارائه خدمات مناسب، تاکید بر اجرای مصوبه مجلس مبنی بر بخشش سود و جریمه دیرکرد وام های معوق زیر ۱۰۰ میلیون تومان و رفع مسائل موسسات مالی و اعتباری و همچنین رفع مشکل متقاضیان دریافت وام خرد برای معرفی ضامن کارمند رسمی دولت از محورهای مهمی بود که در این جلسه توسط نمایندگان مطرح شد.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهارداشت: رفع مشکلات در حوزه اخذ مالیات بر ارزش افزوده، رسیدگی به تعیین تکلیف سهام عدالت، ارائه جوائز صادراتی، ایجاد مناطق آزاد، تقویت ارزش پول ملی، جلوگیری از انحراف مصارف مربوط به تسهیلات بانکی از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مورد تاکید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید بر لزوم تسریع در خروج بانک ها از بنگاه داری افزود: باید مدیریت بانک ها اقدامات اساسی برای خروج بانک ها از فعالیت های بنگاه داری داشته باشند، همچنین مسائل مالیاتی اصناف و تولیدکنندگان مورد رسیدگی قرار گرفته شود.

11 پیشنهاد اصلاحی برا ی بودجه 97

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی همچنین در خصوص دستاورد جلسه امروز (5 دی‌ماه)  این فراکسیون در باره لایحه بودجه 97 گفت: ۱۱ پیشنهاد برای اصلاح بودجه مطرح شد که فراکسیون مستقلین ولایی این پیشنهادات را در جلسه‌ای تفاهمی و تعاملی با دولت بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این جلسه فقط با کارشناسان مرکز پژوهش‌ها لایحه بودجه سال 97 مورد بررسی قرار گرفت، افزود: 11 پیشنهاد برای اصلاح بودجه مانند هدفمندی، حامل‌های انرژی، درآمدها و هزینه کردها و انتشار اوراق مشارکت مطرح شد که فراکسیون مستقلین ولایی باید این پیشنهادات را در جلسه‌ای تفاهمی و تعاملی با دولت بررسی کند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه در 2 بخش لایحه بودجه سال 97 بررسی شد که در یک بخش تبیین و تشریح بودجه و در بخش دیگر نقاط ضعف و قوت بودجه مورد نقد منصفانه قرار گرفت، متذکر شد: این جلسه از جمله جلسات کارشناسی بود که مورد استقبال نمایندگان فراکسیون مستقلین قرار گرفت.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مترصد این هستیم که لوایح دولت به دور از فضای تصمیم گیری صحن در فضایی کارشناسی در فراکسیون مستقلین ولایی مورد بررسی قرار گیرد و کمیته‌ها نظر بدهند تا بتوانیم تصمیم عقلایی‌تر در قالب خرد جمعی اتخاذ کنیم.

 

کد خبر 390294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =