تصویب مقررات انضباطی سخت گیرانه برای ناشران

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران با اشاره به اجرای رویه جدید توقف و بازگشایی نمادها از شنبه، موارد پیشنهادی برای برخورد با ناشران متخلف را اعلام و از تصویب ضوابط تهیه افشای گزارش تفسیری مدیران خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین حسن امیری در گفت و گو با بورس پرس، با اشاره به لزوم یکپارچگی 3 دستورالعمل افشای اطلاعات، پذیرش و نحوه انجام معاملات در اجرای دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها اظهار داشت: رویه جدید توقف و بازگشایی نمادها از شنبه آینده 9 دی اجرایی می شود.
وی در پاسخ به این نکته که در رویه جدید چه برخورهایی با سهامداران عمده و هیات مدیره شرکت های متخلف مدنظر خواهد بود ، توضیح داد: درحالی مقررات انضباطی در مرحله بازنگری قرار دارد که بعد از بررسی های حقوقی و در صورت وجود ظرفیت های قانونی ، مواردی چون سلب صلاحیت هیات مدیره ، محروم شدن سهامداران عمده ایی که هیات مدیره را منصوب کرده ، عدم اجازه تامین و افزایش سرمایه و... از سوی معاونت ناشران به هیات مدیره سازمان بورس پیشنهاد شده که در صورت تصویب عملی خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: هر چند برخوردهای قانونی با متخلفین شدیدتر خواهد شد اما در این میان نقش افکار عمومی فعالان بازار سرمایه در فشار بر ناشران متخلف، با اهمیت خواهد بود و با توجه ویژه سهامداران به تحلیل ها و با افزایش جایگاه تحلیل گران ، می توان شاهد بهبود ساختارها و اجرای درست و سریع اصلاحات بود.
امیری به اهمیت افشای گزارش تفسیری مدیریت اشاره کرد و از تصویب ضوابط تهیه و چگونگی بکارگیری آن در جلسه عصر دیروز هیات مدیره سازمان بورس خبر داد و به بورس پرس گفت: هر چند شرکت ها از این پس پیش بینی درآمد هر سهم را اعلام نخواهند کرد اما طبق افشای گزارش تفسیری مدیریت، همه مدیران شرکت های تحت نظارت باید به همراه صورت‌های مالی 3 ،6، 9 و 12 ماهه، اقدام به ارایه توضیح و نکات در مورد روندها کنند.علاوه بر این حسابرس باید گزارش تفسیری مدیران شرکت ها در دو دوره 6 ماه و سالانه بررسی و اظهار نظر کند.

کد خبر 390289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =