توضیح صحرایی درباره تاخیر در عرضه اولیه تامین سرمایه

معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران در مورد تاخیر در عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام تامین سرمایه امید توضیح داد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، علی صحرایی در مورد تاخیر در عرضه اولیه 10 درصد سهام تامین سرمایه امید با تایید وجود مشکل در فروش سهام یکی از 4 سهامدار عمده ، اظهار داشت: این مشکل درحال برطرف شدن بوده و امروز واگذاری سهام این شرکت انجام می شود.

وی در برابر این نکته که با توجه به لغو امروز سفارش خرید معامله آنلاین گفت : سفارش های خرید ارایه شده معامله گران آنلاین به قوت خود باقی بوده و بعد از رفع مشکل ، تخصیص داده می شود.

پیگیری ها نشان می دهد این تاخیر ناشی از این بوده که کد یکی از 4 سهامدار حقوقی ( احتمالا" چادرملو ) به دلیل عدم فعالیت در دو سه سال اخیر غیر فعال بوده و امکان واگذاری از این سهامدار وجود ندارد.

طبق مقررات سپرده گذاری مرکزی ، درصورت عدم فعالیت دو ساله کد سهامداری، فروش سهام امکان پذیر نیست.

براین اساس ، مسئولان در تلاش اند تا این مشکل را به نوعی بر طرف کنند و قرار است به جای آن سهامدار عمده دارای مشکل فروش ، احتمالا" سرمایه گذاری امید اقدام به عرضه بیشتر کند تا مشکل حل شود.

طبق هماهنگی از قبل ، قرار بود هر 4 سهامدار عمده تامین سرمایه امید شامل صندوق کارکنان بانکها با حدود 36 درصد و سه شرکت سرمایه گذاری امید، چادرملو و گل گهر هر یک با بیش از 17 درصد ، اقدام به عرضه 10 درصد از مالکیت کنند.

این درحالی است که احتمال لغو عرضه اولیه سهام نخستین شرکت تامین سرمایه و یازدهمین شرکت جدید سال هم وجود دارد اما باید منتظر تصمیم نهایی مسئولان بورس و سهامداران عمده بود.

کد خبر 390223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =