آسیاتک پس از تامین سرمایه امید آماده عرضه اولیه شد/انتظار برای ۵ عرضه اولیه جدید تا شب عید

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به عرضه اولیه سهام شرکت تامین سرمایه امید در روز جاری، آخرین جزییات عرضه‌های اولیه تا پایان سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از فارس ، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به برنامه عرضه‌های اولیه بورس گفت: برنامه‌های عرضه‌های اولیه سهام به دلیل نیاز به به روز رسانی سامانه معاملات اتوس در دو هفته گذشته و رفع ایرادهای فنی با اندکی تعویق مواجه شده بود که با برطرف شدن این مشکلات عرضه‌های اولیه دوباره از سر گرفته شده است.

 

درگاهی با اشاره به عرضه اولیه امروز در بورس تهران افزود: امروز ۱۰ درصد از سهام شرکت تأمین سرمایه امید معادل ۴۹۰ میلیون سهم به عنوان پانصد و هشتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش فعالیت‌های جنبی واسطه گری های مالی گروه فعالیت‌های جنبی واسطه گری‌های مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی و طبقه فعالیت‌های جنبی واسطه گری مالی طبقه بندی نشده در جای دیگر در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد معاملاتی «امید» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‌های عرضه‌های اولیه در بورس تهران سخن گفت و افزود: پس از این عرضه نیز ۱۰ درصد از سهام شرکت آسیا تک برای عرضه اولیه در بورس تهران راهی تابلوی معاملات این بازار خواهد شد و به دنبال آن شرکت‌هایی که تاکنون معارفه خود را برگزار کرده‌اند، در فهرست عرضه‌های اولیه قرار خواهند گرفت.

وی در برابر پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به زمان باقیمانده تا پایان سال جاری چند شرکت پذیرش و بازریابی شده‌اند، پاسخ داد: از نظر تحقق برنامه و پذیرش شرکت‌های جدید در بورس  با درصد موفقیت بالایی پوشش داده شده است و انتظار می‌رود تا آخر امسال دوباره بتوان در بورس تهران عرضه‌های اولیه ۵ شرکت دیگر را نظاره گر بود.

درگاهی با اشاره به رکورد شکنی‌ شاخص کل بورس تهران در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر ظرفیت لایحه بودجه سال آینده دولت و انبساطی بودن حساب دخل و خرج کشور و از سوی دیگر توجه معامله گران به سهام شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که رفتار بازار سهام به تدریج به سهم‌های بنیادی متمرکز شده است. از این رو توصیه می‌شود حرکت در بازار سهام حساب شده باشد و حقوقی‌ها و حقیقی ها وضعیت فعلی را فرصت خروج از بازار و عرضه مداوم سهام نبینند.

این مقام مسئول با بیان این که شرایط فعلی را می‌توان به عنوان نقطه عطف رشد قیمت سهام در بورس در نظر گرفت، افزود: با توجه به ظرفیت‌های لایحه بودجه ۹۷ برای بازار سرمایه و انبساطی بودن سیاست‌های مالی و پولی به نظر می‌رسد، سال ۱۳۹۷ باید دوره متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در بورس باشد، در بازار سهام اشخاصی که سیاستگذار و تحلیلگر هستند، باید تلاش کنند بازار را به سمت تحلیلگری سوق دهند، تا انتظار برای سرمایه‌گذاری در بازار افزایش یابد.

کد خبر 390217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =