همراهی "کچاد"در  رشد شاخص کل بورس

در جریان معاملات روز جاری گروه های معدنی با توجه به اخبار و رویدادهای موثر بر وضعیت سودآوری آن در کانون توجه اهالی بازار سرمایه قرار گرفت. آنچنان که معاملات برخی از سهام شرکت های فعال در این گروه بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد ۳۵۳ واحدی شاخص کل بورس در روز جاری اعمال کردند.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت های فعال در گروه معدنی همچون صنعتی و معدنی چادر ملو، گل گهر و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در حالی امروز با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند که برخی از کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه بر این باورند که افزایش ۱۶.۶ درصدی بهره مالکانه معادن در لایحه پیشنهاد‌ی دولت به مجلس، این گروه و سهامدارانش را با چالش مواجه کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود، در جریان معاملات روز جاری "کچاد" پس از معامله بیش از 11 میلیون سهم آن صف تقاضای 16 میلیونی برای خرید سهام این مجموعه بدون پاسخ باقی ماند.

علاوه بر این، امروز بیش از 48 میلیون سهم شرکت فولاد مبارکه همپای بازارگردان این سهم برای معاملات درون‌گروهی در دامنه مثبت نوسان قیمتی معامله شد.

در مجموع نماگر بازار سرمایه طی روز جاری متاثر از معاملات مثبت نمادهایی همچون "فولاد"، "کچاد"، "خودرو"، "کگل"، "ومعادن" و "شپنا" 353 واحد رشد را ثبت کرد.

 

 

کد خبر 390130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =