"فولاد مبارکه "همچنان  در مسیر رکورد زنی

در راستای دستیابی به ظرفیت اسمی ۷.۲ میلیون تن فولاد خام در فولاد مبارکه، تلاشگران ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری این شرکت موفق شدند با همکاری سایر واحدها در آبانماه سال جاری به رکوردهای تازهای در تولید ماهانه، روزانه و بیشترین میزان بهره برداری دست یابند.

 

به گزارش بورس آنلاین، محمدرضا بنائیان مفرد مدیر ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری فولاد مبارکه با اعلام این مطلب گفت: برای تحقق اهداف از پیش تعیین شدۀ شرکت ،تأکید مدیرعامل سازمان بر استفادۀ حداکثری از ظرفیت های موجود، تلاش بی وقفه، به کارگیری تکنیک های کارِگروهی و حس تعلق سازمانی نزد کارکنان این ناحیه به بار نشست و منجر به ثبت این رکورد ارزنده در نتایج پارامترهای تولید در ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری مداوم شد.

بنائیان مفرد نقش ماشین ریخته گری شمارۀ ۵ را در کسب این رکورد بسیار مؤثر دانست و افزود: در این ماه میزان تولید ماشین ریخته گری شمارۀ ۵ به رکورد چشمگیر ۱۵۲هزار و ۵۰۰ تن رسید.

وی با تأکید بر بهبود عملکرد در همۀ بخش های ناحیه تصریح کرد همچنین در اوایل ماه گذشته  رکورد تناژ ذوب به ازای یک روز به میزان ۲۱هزار و ۸۹۶ تن افزایش یافت. این در حالی است که رکورد متوسط تعداد ذوب ریخته گری شدۀ روزانه در طول این ماه به تعداد ۱۰۹ ذوب ارتقا داده شد.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته گری فولاد مبارکه از کسب رکورد متوسط ذوب بر روز به کورۀ قوس الکتریکی و کاهش زمانTap To Tap (فاصلۀ زمانی تخلیۀ یک ذوب تا تخلیۀ ذوب بعدی) به مقدار ۱۰۱ دقیقه و همچنین رکورد ارسال تختال گرم به ناحیۀ نورد گرم خبر داد و اظهار داشت: تمامی این موارد باعث شد تا رکورد بی نظیر تولید تختال به میزان ۵۸۰هزار و ۳۳۲ تن در ماه به ثبت برسد.

وی با اشاره به این مطلب که برنامۀ تولید ماهانۀ این ناحیه به میزان ۵۴۰هزار تن بود افزود : با کسب این دستاورد ارزنده، رشد 7.4  درصدی نسبت به برنامه و افزایش 1.75  درصدی تولید نسبت به آخرین رکورد (اردیبهشت ماه ۹۶) محقق شد . 

بنائیان مفرد با تأکید بر اینکه تمامی رکوردهای قبل در ۶ ماهۀ اول سال  جاری که هرماه ۳۱ روز بوده اتفاق افتاد تصریح کرد: این رکورد در ۳۰ روز حاصل شد.اگرچه  در آخرین رکورد که در اردیبهشت ماه سال جاری به دست آمده بود، متوسط عرض تختال تولیدی معادل ۱۳۰۳ میلیمتر بود اما  در آبانماه متوسط عرض معادل ۱۲۶۲ (۴۱ میلیمتر کمتر) بوده است. البته این موضوع تأثیر بسزایی در تناژ تولید ماهانه دارد و  ارزش دستیابی به این رکورد را دوچندان می سازد..

 

کد خبر 389999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =