تشریح  دلایل افت ۲۶ درصدی سود "ولصنم"

شرکت لیزینگ صنعت ومعدن اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۷ را با برآورد سود ۲۱۱ ریالی تدوین کرد و این در حالی است که "ولصنم" برای سال مالی جاری سود ۲۸۵ ریالی پیش بینی کرده است.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، علیرضا اسدپور مدیر عامل شرکت لیزینگ صنعت و معدن گفت : موضوع افزایش سرمایه شرکت از 2.000 میلیارد ریال به 3.000 میلیارد ریال از محل سود انباشته از دی ماه سال گذشته در دستور کار این مجموعه قرار گرفت که با ارایه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و تایید آن توسط سازمان حسابرسی در اردیبهشت ماه سال جاری جهت تایید به آن سازمان ارایه شد . البته در پایان با افشای بیانیه ثبت و تایید سازمان بورس به بانک مرکزی ارسال و با توجه به موضوع محدودیت های قانونی تدوین شده توسط آن بانک در خصوص شرکت اصلی، مانند رعایت نسبت سرمایه گذاری ها به منابع عملیاتی در اختیار و نیز انحلال شرکت لیزینگ آتیه الوند، تایید ادامه روند و تحقق افزایش سرمایه این شرکت با تاخیر مواجه شد. همچنین از این نظر پیش بینی درآمد هر سهم شرکت در صورت عدم انجام افزایش سرمایه پیش رو، موجب خروج وجوه نقد شرکت در اثر پرداخت سود و مطالبات به سهامداران خواهد شد و در پی آن بازگشت وجوه و منابع عملیاتی در اختیار شرکت با کاهش قابل توجهی مواجه و تبعات کاهش در پرداخت تسهیلات سال مالی آینده به متقاضیان را به دنبال خواهد داشت .در مجموع  این امر علت اصلی کاهش درآمدهای عملیاتی سال مالی مذکور و تعدیل منفی سود هر سهم را فراهم ساخت.

البته در پی اعلام برآورد افت 26 درصدی سود شرکت لیزینگ صنعت و معدن در اولین بودجه سال مالی آینده، مدیر عامل این مجموعه  با اشاره به مطالب مذکور ، تشریح دلایل موثر بر این امر را مد نظر قرار داد .

 

کد خبر 389991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =