دریافت مجوزتشکیل صندوق برای تامین سرمایه ها الزامی شد

برای تاسیس صندوق در شرکت های تامین سرمایه ، بانک مرکزی به شرکت های زیر نظر خود دستور داده که از بانک مرکزی مجوز دریافت کنند. ولی برای کارگزاری ها و سبد گردان ها که متعلق به سیستم بانکی نیستند فقط مجوز سازمان بورس ملاک است.

محمدرضا معتمد،مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موضوع قانون جدید و مجوز شرکت های تامین سرمایه از بانک مرکزی برای تاسیس صندوق گفت: همه نهادهای مالی در بازار سرمایه وابسته به بانک یا تامین سرمایه نیستند، به هر حال کارگزاری ها و شرکت های سبد گردان نیز به عنوان نهاد مالی در حال فعالیت هستند.
وی افزود: برای تاسیس صندوق در شرکت های تامین سرمایه، بانک مرکزی به شرکت های تحت نظر خود دستور داده که از بانک مرکزی مجوز دریافت کنند. ولی برای کارگزاری ها و سبد گردان ها که متعلق به سیستم بانکی نیستند فقط مجوز سازمان بورس ملاک است.
وی گفت: قانون برنامه ششم به بانک مرکزی اجازه داده که برای شرکت های زیر مجموعه بانک های خود، برای تاسیس صندوق اعطای مجوز الزامی شود و این نهاد اعمال نظر کند.معتمد در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بورس برای جلوگیری از این قانون اقدامی نکرده است؟ گفت: سازمان بورس به موجب همین قانون تاسیس شده است و به نوعی می توان گفت مرجع قانونگذاری در کشور مشخص است. البته این قانون در گذشته نبوده است اما به هر حال سیاست گذاری های کلان توسط مراجع قانون گذاری انجام می شود و ما نیز تابع قانون هستیم. حتی در زمانی که مجوز تاسیس صندوق ها توسط سازمان انجام می شد، باز هم این موضوع توسط مراجع نظارتی شورای پول و اعتبار و سایر نهاد های مالی مورد بررسی قرار می گرفت.

 

 

 

کد خبر 389946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =