پنجاهمین سالگرد بازار سرمایه، فرصت مهم فرهنگ سازی

دکتر محمدی با تاکید بر اینکه اعتماد به بازار سرمایه خط قرمز سازمان بورس و اوراق بهادار است، گفت: نقدپذیری و پذیرش مسایل بازار سرمایه در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد و همواره در این راه تلاش خواهیم کرد.

 

صبح امروز سه شنبه ۲۳ آبان ماه چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ، سید مالک حسینی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و همچنین مدیران روابط عمومی ارکان این وزارت خانه در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در ابتدای این نشست یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن خوش آمد گویی به مدیران ارکان وزارت امور اقتصادی و دارایی به بازماندگان حادثه دلخراش غرب کشور تسلیت گفت و بیان کرد: این جلسه تقریبا با پنجاهمین سالگرد حیات بازار سرمایه مصادف شده است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ادامه داد: نیم قرن از فعالیت بازار سرمایه کشور گذشته است و امیدواریم این رکن اقتصادی بالنده تر از گذشته در مسیر توسعه اقتصادی کشور گام بردارد.

مشاور رییس سازمان بورس ابراز امیدواری کرد بازار سرمایه کشور منشا خیر و برکت برای آحاد جامعه باشد.

سید مالک حسینی، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد نیز ضمن همدردی با بازماندگان زلزله غرب کشور، ضمن تقدیر از عملکرد روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار از برگزاری این نشست قدردانی کرد و گفت: قطعا پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه یکی از رویداد های مهم اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه همه ارکان اقتصادی کشور به شکل مستقیم و غیر مستقیم با بازار سرمایه در ارتباط هستند، گفت: انسجام و همدلی بسیار خوبی میان ارکان اقتصادی کشور شکل گرفته و قطعا در ماه های آتی همه آحاد جامعه شاهد آثار مثبت این رویکرد خواهند بود.

در ادامه این نشست دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ایراد سخن پرداخت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن عرض تسلیت به دلیل حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور، برای بازماندگان آرزوی صبر کرد.

دکتر محمدی ضمن تشکر از همکاری های وزارت اقتصاد در این مدت، ابراز داشت: ارکان اقتصادی از جمله بانک ها و بیمه ها به عنوان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، اهمیت بالایی برای بازار سرمایه دارند و از سوی دیگر، وزارت اقتصاد، ریاست مجمع بانک ها را بر عهده دارد.

وی در ادامه به نقش پررنگ بیمه ها در اقتصاد اشاره کرد و افزود: در صورتی که هر کدام از ارکان اقتصادی کشور با مشکلاتی روبرو شوند، همه نهادهای اقتصادی باید کمک کنند تا مشکل برطرف شود.

دبیر شورایعالی بورس با تاکید بر اینکه هیچکدام از مجموعه های مرتبط با وزارت امور اقتصادی و دارایی، قصد ندارند مشکلات یا مسایل پیش روی خود را پنهان کنند، ادامه داد: آنچه برای مجموعه اقتصادی کشور مهم است، نقد منصفانه و ارایه پیشنهاد برای بهبود عملکرد است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه خاطرنشان کرد: همگی مدیران حاضر در این نشست، به اهمیت بازار سرمایه و نقش آن، در توسعه اقتصادی کشور واقف و با عملکرد آن آشنا هستند.

دکتر محمدی ادامه داد: اکنون 50 سال از فعالیت بازار سرمایه ایران می گذرد. از سال 1346 فعالیت این بازار اقتصادی آغاز شد و سپس در سال 1384 قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و اصلاحات لازم انجام شد.این قانون، با تغییرات عمده ای روبرو شد.

وی با اشاره به احتمال برگزاری جشن پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه ابراز داشت: ما در این مراسم، قصد داریم بازار سرمایه را آنگونه که هست، معرفی کرده و ابزارها، امکانات و مشکلات به شکل کامل و شفاف برای آحاد جامعه مشخص شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه برای ورود به این بازار باید از دانش و تخصص کافی برخوردار بود، گفت: برای فعالیت در بازار سرمایه، باید امکانات، توانمندی ها، ابزارها و خطرات ذاتی این فعالیت اقتصادی روشن و شفاف باشد. در این راه نیز ، کمک و همکاری همه اصحاب رسانه از جمله، مدیرانی که امروز در این نشست حضور دارند، ضروری است. سازمان بورس و اوراق بهادار به گرمی از همراهی متخصصان فرهنگ ساز جامعه استقبال می کند.

وی تصریح کرد: ضروری است همه مردم جامعه به ویژه فعالین اقتصادی حاضر در بازار سرمایه از گذشته این نهاد اقتصادی آگاه بوده و از وضعیت فعلی اطلاع لازم را داشته باشند تا بتوانند در خصوص آینده پیش بینی های منطقی کنند.

دبیر شورایعالی بورس با تاکید بر اینکه پنجاهمین سالگرد فعالیت بازار سرمایه فرصت خوبی برای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با بورس است، ادامه داد: هدف ما شفافیت بیشتر این بازار و توسعه کمی و کیفی آن است.

دکتر محمدی با بیان اینکه اعتماد به بازار سرمایه خط قرمز سازمان بورس و اوراق بهادار است، گفت: نقد پذیری و پذیرش منصفانه مشکلات بازار سرمایه در دستور کار سازمان بورس قرار دارد و همواره در این راه تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 389928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =