بخشی از رشد شاخص بورس حباب است/گزارش عملکردی شرکت‌های بورسی به تایید حسابرسان نرسیده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم هدایت نقدینگی بصورت متوازن در بخش های مختلف اقتصادی تاکید کرد.

 

معصومه آقاپور علیشاهی در خصوص وضعیت بورس در نیمه دوم سال گفت:تجربه بیانگر این است معمولا هرساله در آبان ماه وضعیت بازار سرمایه مثبت ارزیابی می شود که متاثر از دلایل مختلف است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:می توان بر اساس تجربیات عنوان کرد شاخص بورس در این مقطع زمانی بصورت حبابی است که البته گزارش های عملکرد نیمه اول سال شرکت ها نیز معمولا در این مقطع زمانی ارائه می شود.

لزوم هدایت نقدینگی بصورت متوازن در بخش های مختلف اقتصادی

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه هدایت نقدینگی باید بصورت متوازن در بخش های مختلف اقتصادی باشد، تصریح کرد:باید پذیرفت مردم برای سرمایه گذاری و هدایت نقدینگی به نوعی در بلاتکلیفی قرار دارند این در حالی است که برای توسعه اقتصاد کشور باید برنامه ریزی مشخصی برای هدایت نقدینگی وجود داشت.

آقاپور علیشاهی افزود: شرکت های بورسی با ارائه گزارش های عملکردی مثبت  در نیمه اول سال قصد دارند نقدینگی موجود در بازار را جذب کنند البته هدایت نقدینگی به سوی بازار سرمایه، اگر براساس مکانیزم صحیحی باشد تاثیرات مثبت در اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره وجود مشکلات حباب در بورس، ادامه داد:اکثریت شرکت ها به دلیل برخی مقررات نادرست در حوزه تولید و وجود موانع در بخش تولید با مشکل سرمایه در گردش روبرو هستند وهدایت نقدینگی به شکل مذکور باعث می شود وضعیت سرمایه در گردش تقویت شود.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم بصورت آگاهانه اقدام به سرمایه گذاری کنند، یادآور شد:از سرمایه گذاران درخواست می کنم با تامل و استفاده از مشاوره های تخصصی مالی اقدام به سرمایه گذاری کنند چرا که بیشتر گزارش های مالی ارائه شده از سوی شرکت های بورسی تاکنون مورد تایید شرکت های حسابرسی قرار نگرفته اند.   

منبع: خانه ملت

کد خبر 389812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =