کاهش کارمزد شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت/فشار فروش سهام در گروه رایانه

مدیر عامل شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) طی ارسال نامه ای به مدیران عامل شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت اعلام کرد که این مجموعه ها خود را برای کاهش کارمزد تراکنش های شبکه پرداخت آماده کنند. در این شرایط، در پی انتشار این نامه گروه رایانه با فشار فروش سهام مواجه شدند و تا مرز تشکیل صف فروش پیش رفتند.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، محسن قادری مدیر عامل شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرد به استناد نامه بانک مرکزی و پیرو جلسه مدیران عامل که در سوم مهر ماه جاری برگزار شده، یکی از چالش های پیش روی نظام پرداخت کشور موضوع کارمزد خدمات پرداخت و هزینه بالای تراکنش های شبکه پرداخت کشور است. از این رو، با توجه به اهمیت و حساسیت زیاد این مقوله از یک سو و هزینه های مترتب به بانک ها از سوی دیگر، اقداماتی در جهت اصلاح ساختار و نظام کارمزدی در کشور در راستای کاهش هزینه های پرداختی بانک ها در حال انجام است. بر این اساس با توجه به تاثیرات احتمالی استقرار نظام جدید کارمزد لازم است شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت بویژه شرکت های بورسی تمهیدات و پیش بینی های مقتضی را در تهیه گزارشات مالی خود لحاظ کنند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که مدیر عامل شاپرک بر کاهش کارمزد ارایه خدمات از سوی شرکت های بورسی ارایه دهنده خدمات الکترنیکی و لزوم ارایه گزارشات مالی شرکت های بورسی فعال در این حوزه تاکید کرده، سهام شرکت های فعال در گروه رایانه همچون ایران کیش، آسان پرداخت، به پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان در کف قیمت مجاز روزانه معامله می شوند و صف فروش سهام در این نمادها تشکیل شده است.

کد خبر 389718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =