شاخص کل در ارتفاع ۸۵ هزار واحدی ایستاد

معاملات روز جاری بازار سرمایه در حالی با روند نوسانی رو به صعود اغلب شرکت های فعال در این بازار سپری شد که در پی آن شاخص کل بورس با رشد ۹۲۹ واحدی در کانال ۸۵ هزار واحدی باقی ماند و به اعتقاد برخی از کارشناسان بازار سرمایه مقاومت ۸۵ هزار واحدی شاخص شکسته شد.

شاخص کل بورس در جریان معاملات روز جاری متاثر از رشد ارزش سهام اغلب شرکت های فعال در گروه های مختلف همچون فولاد، ارتباطات، پتروشیمی و معدنی روند صعودی را سپری کرد و در پی آن نماگر بازار سرمایه با افزایش 929 واحدی در ابتدای کانال 85 هزار واحدی ایستاد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، معاملات روز جاری بازار سرمایه در حالی با روند نوسانی رو به صعود اغلب شرکت های فعال در این بازار سپری شد که در پی آن شاخص کل بورس با رشد 929 واحدی در کانال 85 هزار واحدی باقی ماند و به اعتقاد برخی از کارشناسان بازار سرمایه مقاومت 85 هزار واحدی شاخص شکسته شد.

بر اساس این گزارش، نمادهایی همچون "فولاد"، "همراه"، "اخابر"، "پارسان"، "کچاد"، "وغدبر" و "رمپنا" بیشترین تاثیر مثبت را بر روند رو به رشد شاخص کل بورس اعمال کردند. همچنین حجم معاملات بیش از 734 میلیون سهمی در روز جاری ارزشی به مبلغ بیش از 212 میلیارد ریال را در بورس رقم زد که بیش از 52 میلیارد ریال آن مربوط به معاملات اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق شهرداری مشهد و معامله بلوکی شرکت ایران ترانسفو است.

 در این شرایط، به زعم بسیاری از سهامداران و کارشناسان بازار سرمایه اگرچه امروز شاخص کل بورس رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشت اما ارزش معاملات اوراق بهادار در بورس در خور توجه نبوده و بخش قابل توجهی از آن به معاملات اوراق مشارکت و سهام شرکت های با ارزش بازار بالا و اثر گذار بر روند شاخص کل همچون "فولاد"، "همراه"، اخابر" و "پارسان" اختصاص دارد و از این رو باید دید که طی روز های آتی روند نماگر بازار سرمایه پس از صعود بی وقفه و قابل توجه چگونه خواهد بود؟

کد خبر 389629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =