استراتژی سایپا ،تولید"دوقلوی ایرانی"

هفته نامه بورس : قرار گرفتن در جایگاه نخست خودرو سازان بورس با کسب ۵۸ هزار میلیارد ریال از رشد جاری بورس تهران ، افزایش ۱۲۶ درصدی در آمد هر سهم منتهی به سال مالی ۳۰ اسفند ۹۵ ، شوک بازار سرمایه با جهش سود سایپا ، تبدیل زیان به سود و تداوم صعود بورس با تدابیرسایپا برخی از اهم دستاورد های سال گذشته" خساپا " به شمار می آید که توانست به گونه ای زمینه را برای بازگشت اعتماد به سهامداران بورسی فراهم سازد. این مسایل در حالی مطرح است که باتوجه به فراز و نشیب های بازار سرمایه در سال جاری و بسته شدن بسیاری از نماد ها توسط سازمان بورس،سهامداران همچنان در انتظار بازگشایی نماد ها به سر می برند . البته ساماندهی وپایان این انتظار با توجه به تثبیت دولت دوازدهم ، اندکی تحرک مدیران بورسی را می طلبد تا بتوان شاهد آشتی کنان و افزایش مشارکت مردم درمعاملات سهام بود . این مسایل در حالی مطرح است که مدیران شرکت های بورسی سعی دارند باحداکثر تلاش خود ، به گونه ای رضایت و افزایش سود دهی را برای سهامداران محقق سازند.

تامین منافع سهامداران،الویت بنیادین

تمامی اطلاعاتی که سازمان بورس درخواست داشته به این سازمان ارایه  شد و پیش بینی می شود  تا اواسط هفته جاری  نماد سایپا باز گشایی شود.
بر پایه این گزارش اوایل هفته جاری ، سیروس شجاعی برجویی معاون مالی اقتصادی گروه سایپا  با اعلام این مطلب گفت: تامین منافع سهامداران به عنوان یکی از الویت های بنیادین گروه خودروسازی سایپا ،به شمار  می آید . شجاعی  با اشاره به اینکه اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سایپا به سازمان بورس باعث شد، سازمان شفاف سازی خود را از نماد سایپا  در کدال منتشر کند، افزود : با توجه به این شفاف سازی پیش بینی می کنیم نماد سایپا به زودی باز گشایی شود.معاون مالی اقتصادی گروه سایپا  در پاسخ به زمان دقیق بازگشایی نماد خساپا  تصریح کرد : این امر بستگی به کارهای اداری سازمان بورس دارد که ممکن است با یک روز فرصت مطالعه به سهامداران  اواسط هفته جاری  ، باز گشایی نماد صورت گیرد .   البته تازمان نگارش این گزارش و پیگیری خبرنگار ما ، همچنان نماد خساپا  باز نشده  و متوقف بود .

محصولات جدید درمسیر  بازار

اگرچه دو سال قبل نگرانی های زیادی برای سایپا وجود داشت اما در شرایطی قرار داریم که بارقه های روشنی در سایپا برای همه مشخص شده است.
مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا  با بیان این مطلب در مراسم ورود ساینا اتومات  به بازار گفت : در حال حاضر سایپا، در همه زمینه ها از جمله ایده، خلاقیت، طراحی های جدید و حضور در بازار های مختلف سرآمد است.  البته  در سال های گذشته بالای80 تا90 درصد محصولات سایپا صرفا یک نوع خودرو بود که به بازار عرضه می شد اما در حال حاضر  تنوع محصول عرضه شده، نشان از مدیریت و توان بالای فنی و طراحی در این شرکت دارد .جمالی اظهار داشت : ساینا اتومات در کمتر از یک سال آماده و به بازار عرضه شد و حدود یک ماه آینده نیز محصول جدید کوییک را وارد بازار خواهد شد . مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در  چند ماه آینده محصول جدیدSP100 و تا پایان سال محصول جدید سیتروئن به بازار عرضه می شود تصریح کرد : همچنین تا سال آینده ،  سایپا محصول دوم SP100 را وارد بازار خواهد کرد که این موضوع دلیلی بر همدلی تمامی قسمت های  سایپا، اعم از بازرگانی، فروش و نمایندگی ها به شمار می آید.

 آغاز راه نوین در صنعت خودروسازی

جمالی گفت : با عرضه این محصولات و سایر محصولات جدید، نوید آن را می دهیم که با تلاش  کارکنان و مهندسین شرکت سایپا ، عقب ماندگی ها جبران شود و به نظر می آید عرضه محصول جدید ساینا اتومات  ،   حرکت در این مسیر را شتاب دهد.همچنین در این روند  تولید و عرضه محصول جدید گروه خودرو سازی سایپا برای هموطنان امیدوار کننده خواهد بود و آغاز راه نوین در صنعت خودروسازی برای به روزآوری تولید و عرضه خودروهای جدید می شود . مدیر عامل سایپا  با اشاره به اینکه حداقل سالیانه یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد تاکید کرد :  این استراتژی به نحوی تغییر می کند که سایپا بتواند عرضه دو محصول تولید داخلی را در سال انجام دهد. البته تحقق این دیدگاه  یکی از استراتژی های بنیادین و برنامه راهبردی گروه خودرو سازی سایپا به شمار می آید .

بر پایه این گزارش می توان از ایده مذکور می توان  به عنوان  تولید دوقلوی ایرانی یاد کرد که روزگاری،  پیشکسوتان  تولید کننده لوازم خانگی کشورمان برای رقابت با محصولات خارجی ، افزایش تمایل مصرف کنندگان ایرانی به استفاده از محصولات تولید داخل و فراهم ساختن زمینه افزایش صا درات مد نظر داشتند .   

تحقق ایده های غیر قابل باور

جمالی با  اشاره به تلاش های  صورت گرفته، از  تحقق طراحی و مهندسی بسیاری ایده های غیر قابل باور در گروه سایپا خبر داد و تاکید کرد :سایپا به عنوان یک شرکت سرآمد برای صنعت خودرو در راستای اقتصاد مقاومتی متکی به مهندسی تولید  داخلی است  که مسله ای قابل توجه به شمار می آید . وی  گفت : اگر چه از دو سال قبل بیش از 68 درصد محصول عرضه شده پراید بود اما در شرایط حاضر  آمادگی استقبال از خروج پراید را وجود دارد و این توانایی بزرگی است که با توانمندی نمایندگی ها در سراسر کشور محقق شد.

 تکمیل ظرفیت پیش فروش

  باتوجه به مراسم ورود ساینا اتومات  در اوایل هفته جاری ، وآغاز  پیش فروش خودرو ساینا اتوماتیک از دوشنبه 6 شهریور ، تمامی ظرفیت ثبت نامی آن با موعد تحویل آبان و آذر 96 تکمیل شد.رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا با اعلام این خبر گفت: فروش ساینا اتوماتیک به عنوان ارزان ترین خودرو گیربکس اتوماتیک تولید داخل شروع شد که  طرح فروش آن نیز  با تکمیل ظرفیت مواجه شده است.معاون بازایابی و فروش گروه سایپا با اعلام مبلغ پیش پرداخت 17 و 19 میلیون تومانی شرایط ثبت نام ساینا اتوماتیک افزود :  مابقی قیمت خودرو پس از کسر سود مشارکت بر اساس اولویت ثبت نام از مشتریان دریافت خواهد شد.

 درمسیر افزایش تولید
وی تاکید کرد: البته  با توجه به استقبال مناسب از پیش فروش این محصول، سایت اینترنتی گروه سایپا به خوبی ارائه خدمات داشت  و ثبت نام کنندگان بدون هیچ وقفه و مشکلی توانسته اند ثبت نام خود را به انجام برسانند.البته با توجه به استقبال مشتریان و تمهیدات انجام شده در خصوص افزایش تولید این محصول، شرایط پیش فروش با تحویل ماه های پایانی سال ادامه خواهد یافت.

تجهیزات رفاهی منحصر به فرد
معاون بازایابی و فروش گروه سایپادر تشریح مشخصات فنی ساینا اتوماتیک اظهار داشت :  به غیر از گیربکس پر قدرت CVT اروپایی این محصول، فرمان برقی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، استارت دکمه ای تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سنسور پارک و... ازدیگر امکانات و تجهیزات رفاهی
اینخودرو بوده و در این بخش از بازار خودرو منحصر به فرد است .همچنین نصب این امکانات در خودروهای 100-75 میلیون تومانی امری  رایج به شمار می آید.

 

کد خبر 389534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =