رشد سود برآوردی "ختوقا" و پوشش مناسب بودجه

گروه صنعتی قطعات اتومیبل ایران اصلاحیه پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی ۹۶ را منتشر کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه 650 میلیارد ریال برای دومین بار بودجه مالی بر اساس عملکرد سه ماهه اول سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را اصلاح کرد و در گزار جدیدش با رشد 9 درصدی سود نسبت به گزارش قبلی سود برآوردی 118 ریالی را به 129 ریال سود افزایش داد.

بر اساس اطلاعات موجود، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در دوره عملکرد سه ماهه اول سال مالی 96 مبلغ 31 ریال سود بدست آورد و بدین نحو 24 درصد از سود برآوردی 129 ریالی را پوشش داد.

این شرکت در خصوص تغییر اطلاعات بودجه مالی بر اساس عملکرد دوره مذکور به چند عامل اشاره کرده است. آنچنان که علت کاهش سود سپرده هاي بانکي را کاهش ميزان سپرده نزد بانک ها در پيش بيني سال آینده برشمرده و در خصوص کاهش هزينه هاي اداري و فروش به عدم احتساب ذخيره بابت شرکت در حال انحلال گاز سيز صنعت شرق اشاره کرده است. همچنين کاهش خالص در آمدهاي عملياتي ناشي از انتقال فعاليت هاي بازرگاني به شرکت مبدل خودرو پاک است.

در پایان نیز علت اصلی اعلام تعدیل سود در اصلاحیه بودجه "ختوقا" پيش بيني فروش تعداد 10 میلیون سهم شرکت الکتريک خودرو شرق و تعديل تقسيم سود در شرکت مبدل خودرو پاک اعلام شده است.

کد خبر 389524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =