توضیحات مدیر عامل "شیراز" پیرامون عدم شناسایی ذخیره مستمری بازنشستگان

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز در خصوص عدم شناسایی ذخیره مستمری و سایر مزایای کارکنان بازنشسته این مجموعه در سال مالی ۹۵ شفاف سازی کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، عبدالرحیم قنبریان مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز در نامه توضیحات خود عنوان کرد که هزینه های اعلامی از طرف صندوق بازنشستگی به صورت ماهیانه پرداخت و در هزینه های جاری هر دوره در دفاتر ثبت می شود. علاوه بر این، محاسبه ذخیره بازنشستگی نیازمند جمع آوری سوابق و اطلاعات کامل پرسنل بازنشسته شرکت از ابتدا تا کنون است که با توجه به قدمت شرکت پتروشیمی شیراز و بالا بودن تعداد بازنشستگان، جمع آوری اطلاعات مذکور زمان بر بوده که تا کنون امکان پذیر نشده است.

همچنین محاسبه ذخیره مذکور بر اساس محاسبات پیچیده اکچوئری و بر مبنای مفروضاتی از قبیل امید به زندگی، نرخ رشد حقوق و نرخ تنزیل است. بدیهی است پس از جمع آوری کامل اطلاعات مورد نیاز محاسبات مذکور انجام و هر گونه ذخیره احتمالی از این بابت پس از تایید هیات مدیره شرکت در د فاتر منظور خواهد شد. علاوه بر این، بر این موضوع تاکید می شود که بابت موضوع فوق مبلغ 1.446 میلیارر ریال ذخیره در حساب ها لحاظ شده است.

کد خبر 389510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =