"خکاوه" گرفتار در گرداب زیان آوری

این مجموعه که در ابتدا پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه اول سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ را با افزایش زیان از ۱۰۸ ریال به ۱۲۴ ریال تدوین و ارایه کرده بود، پس از ساعاتی اصلاحیه بودجه را با برآورد زیان ۱۰۸ ریالی منتشر کرد.

شرکت سایپا دیزل که عصر روز گذشته بودجه مالی بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال جاری را با افزایش زیان ارایه کرده بود، طی روز جاری اصلاحیه بودجه خود را بدون تغییر نسبت به اولین پیش بینی درآمد هر سهم منتشر کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه که در ابتدا پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه اول سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را با افزایش زیان از 108 ریال به 124 ریال تدوین و ارایه کرده بود، پس از ساعاتی اصلاحیه بودجه را با برآورد زیان 108 ریالی منتشر کرد که این رقم نسبت به اولین بودجه سال مالی جاری "خکاوه" بدون تغییر محاسبه می شود. علاوه بر این، شرکت سایپا دیزل به عنوان تولیدکننده انواع ماشین سنگین با سرمایه بیش از دو هزار و 635 میلیارد ریال در دوره مذکور با کسب زیان 170 ریالی حدود 157 درصد از بودجه را محقق ساخت.

اما نکته قابل تامل در خصوص وضعیت عملیاتی "خکاوه" در دوره عملکرد سه ماهه نخست سال مالی 96 نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش 164 درصدی مقدار تولید، رشد 136 درصدی مقدار فروش محصولات و در نهایت افزایش 171 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن است که از روند رو به رشد تولید و فروش این مجموعه خودروساز حکایت دارد و باید دید که این موضوع تا چه اندازه می تواند به خروج این شرکت از گرداب زیان آوری تاثیر مثبت اعمال کند.

 

کد خبر 389266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =