تحقق زیان، ماحصل فعالیت "خساپا"

شرکت سایپا با سرمایه بیش از ۳۹ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال در شرایطی که برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ سود ۱۴۱ ریالی پیش بینی کرده بود، در دوره سه ماهه اول همان سال ۲۴ ریال زیان کسب کرد.

بزرگترین خودروساز داخلی در حالی که برای سال مالی جاری سود برآورد کرده بود، در دوره عملکرد سه ماهه اول همان سال زیان محقق ساخت.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت سایپا با سرمایه بیش از 39 هزار و 266 میلیارد ریال در شرایطی که برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 سود 141 ریالی پیش بینی کرده بود، در دوره سه ماهه اول همان سال 24 ریال زیان کسب کرد.

علاوه بر این،  مقدار تولید و فروش محصولات "خساپا" در دوره سه ماهه نخست سال مالی 96 نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییر چندانی نیافته و در مقابل آن درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن 20 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

همچنین در دوره مورد بررسی هزینه های مالی این شرکت خودرو ساز 44 درصد افزایش یافته و در حالی که سود ناخالص آن تنها چهار درصد رشد داشته، سایر درآمد ها و هزینه های غیرعملیاتی اقلام متفرقه رشد 179 درصدی را پشت سر گذاشته است. این مجموعه در گزارش عملکرد مورد بررسی دلایل تغییر اطلاعات بااهمیت را تشریح نکرده است.

کد خبر 389264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =