پوشش ۲۵ درصدی سود "شاراک" در ثلث اول سال ۹۶

شرکت پتروشیمی شازند که اولین بودجه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ را با فرض اعمال افزایش سرمایه ۶۰ درصدی و با سرمایه جدید هشت هزار و ۶۴ میلیارد ریالی تدوین کرده، برآورد سود ۵۰۱ ریالی را در گزارش مذکور لحاظ کرده است

شرکت پتروشیمی شازند اراک گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال مالی 96 را بدون تغییر سود برآوردی ارایه کرد و در خصوص دلایل تغییرات برخی از فاکتورها در صورت های مالی دوره مذکور توضیح داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت پتروشیمی شازند که اولین بودجه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را با فرض اعمال افزایش سرمایه 60 درصدی و با سرمایه جدید هشت هزار و 64 میلیارد ریالی تدوین کرده، برآورد سود 501 ریالی را در گزارش مذکور لحاظ کرده است. این مجموعه فعال در گروه پتروشیمی در دوره عملکرد سه ماهه اول سال مالی 96 باتاکید بر سود برآوردی 501 ریالی مبلغ 125 ریال سود محقق ساخت و بدین ترتیب 25 درصد از بودجه را پوشش داد.

"شاراک" در توضیح تغییرات اطلاعات خود در دوره مورد بررسی عنوان کرده که شرکت در سه  ماهه واقعي سال از نظر پوشش مقادير توليد و فروش، به ترتيب 26 و 24 درصد پيش بيني و از نظر مبلغ فروش نيز حدودا 24 درصد پيش بيني سال را محقق کرده است.

 علاوه بر این، مفروضات بکار گرفته شده در پيش بيني سود هر سهم سال جاری بر اساس عملکرد واقعي سه ماهه، همان مفروضات بکار رفته در پيش بيني اوليه سالاست.

همچنین این مجموعه در خصوص برنامه هایش جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه بر این موضوع تاکید کرده که هيأت مديره قصد دارد سرمايه شرکت را از مبلغ پنج هزار و 40 ميليارد ریال به مبلغ هشت هزار و 64  ميليارد ریال معادل 60 درصد از محل آورده نقدي و مطالبات حال شده سهامداران افزايش دهد، بدين منظور شرکت پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده در تاريخ 10 خرداد سال جاری ،اقدام به چاپ آگهي پذيره نويسي افزايش سرمايه در روزنامه هاي اطلاعات و دنياي اقتصاد و سامانه کدال مورخ 13 خرداد سال جاري کرده است، مطابق آگهي مذکور مهلت استفاده از حق تقدم در خريد سهام جديد شرکت تا تاريخ 10 مرداد سالجاري مي باشد.

کد خبر 389263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =